Ремонтът на Централна гара в София приключва в началото на 2016

Проектът е финансиран по ОП „Транспорт”

10.11.2015 | 10:00 Редактор: Мариета Иванова
Ремонтът на Централна  гара в София приключва в началото на 2016

В началото на следващата година се очаква да приключи ремонтът на Централна  гара в София.  Реконструкцията се осъществява със средства по Оперативна програма "Транспорт".   

Последното пълно обновяване  на най-голямата гара у нас е било през 1974 година. По новия облик на централната гара в столицата работят около 380 работници.

„Ремонтът върви успешно”, коментира инж.Ивайло Дженев, ръководител проекти НКЖИ. – „Имаме едно относително закъснение от два месеца, което се наложи заради по-сериозното конструктивно укрепване на блоковете А и Б, което е западната страна на гарата. Като цяло правим сметка януари месец да приключим всички строително-монтажни дейности с оглед след приключване на пробите и времето за държавно приемане – март месец да пуснем обекта за експлоатация от гражданите”.

Той посочи още, че в хода на реконструкцията на сградата е установено едно сериозно пропадане на плочите, което наложило и увеличаване на „диаметрите на колоните”.

Закъснението няма да се отрази на европейското финансиране. По Оперативна програма "Транспорт" за ремонта на Централата гара са отделени над  73 милиона лева. 75 % от ремонта е извършен.

Източното крило е готово и пуснато в експлоатация. Новата сграда ще бъде енергийно ефективна.   

Проектът предвижда подмяна на огромните стъкла. Ще има нов  таван, под и стълби. Изцяло ремонтирани ще бъдат и билетните каси. Монтирани са модерни информационни табла и озвучителна уредба.  Обособено е и специално място  за храна и почивка.

През последните 40 години не е правен ремонт и на гарата в Пазарджик. За реконстроирането и са инвестирани 3.6 млн. лева по ОП „Транспорт”. И сега тя  е изцяло  завършена и е въведена в експлоатация.

Инвестицията по европейската програма в ремонта на бургаската жп гара е 7.2 млн. лв. Сградата е построена през 1929 година и е обявена за паметник на културата, което не позволява промени по фасадата и вътрешното пространство.

От Националната компания Железопътна инфраструктура представиха пред журналисти и експерти как върви реконструкцията трите жп гари.

Повече по темата вижте от видеото.