ЖП депа в София, Пловдив и Горна Оряховица стават основни бази за поддръжка на новите влакове

Без адекватни условия за поддръжка на новия подвижен състав - ще похабим голяма инвестиция, каза транспортният министър

23.10.2025 • 16:10 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
ЖП депа в София, Пловдив и Горна Оряховица стават основни бази за поддръжка на новите влакове
ЖП депа в София, Пловдив и Горна Оряховица стават основни бази за поддръжка на новите влакове

Заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов заяви, че железопътните депа в София, Пловдив и Горна Оряховица ще бъдат основните бази за ежедневна поддръжка и съхранение на новите 60 мотрисни влака на "Шкода" и "Алстом", които се очаква да пристигнат в България през следващата година.

"До доставката на новите влакове трябва да сме осигурили надеждни места за тяхното съхранение и поддръжка. Без модерни експлоатационни бази новият подвижен състав ще бъде изложен на риск от по-бързо амортизиране и вандализъм", подчерта той.

Депата на БДЖ са изградени преди повече от 60 години и не са модернизирани

В момента те не отговарят на изискванията за обслужване на новите електрически мотриси.

"Въпреки остарялата инфраструктура, в предприятията са натрупани ценен опит и умения от персонала на БДЖ–Пътнически превози, които ще станат основа за новия модел на експлоатационна поддръжка. Грохнали са сградите и машините, но железничарският дух е жив в сърцата и душите на железничарите от БДЖ", допълни той.

По думите му наличните халета са твърде къси: "Не разполагаме с машини за измиване на влаковете, нито с вакуумни системи за почистване на тоалетните, а остават по-малко от шест месеца до началото на доставките на новите мотрисни влакове. Затова трябва спешно да започнем ремонтите и разширяването на халетата, съобразени с габаритите и технологичните изисквания на новите влакове".

Караджов ще иска повече средства в бюджета

Караджов обяви, че ще настоява в бюджета за 2026 г. да бъдат осигурени средства не само за трите основни депа – София, Пловдив и Горна Оряховица, но и за още пет спомагателни експлоатационни точки за обслужване на пътническите влакове в крайни точки от маршрутите им – във Видин, Русе, Варна, Бургас и София.

Според него без адекватни условия за поддръжка и опазване на новия подвижен състав - ще похабим инвестиция от почти два милиарда лева.

Снимка: Министерството на транспорта и съобщенията


  • Последни
  • Четени
България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички