Напредъкът по проекта за изграждане на автомагистралата "Русе-Велико Търново" бе представен по време на информационен ден, организиран в Бяла от Министерството на транспорта и съобщенията.
За първите два лота – Русе - Бяла и обхода на Бяла са осигурени и европейски средства по Програма "Транспортна свързаност".
"Проектът е действително от стратегическо значение за България, също така и за Европа, тъй като той свързва Балтийско през Черно море до Егейско море. Проект, който ще направи България силен регионален лидер. Проект, който ще подобри живота на хората, който ще адресира един много важен въпрос, свързан с обезлюдяването, който ще направи Северна България по-добър притегателен център за инвестиции, за работни места. Бях в Русе, говорих си с местните хора и всички категорично казаха – бързо, належащо е този път да се случи. Дори ако искате и заради безопасността на хората - една трета от оперативната програма от парите, които идват от ЕС, са точно заради този проект с оглед засилване на растежа на икономиката.", каза Йорданка Чобанова, ръководител на Представителството на ЕК в България.
В момента строителните дейности се извършват по Лот 2 – обхода на Бяла, който трябва да бъде готов до средата на 2028 година.
"Строителството в момента напредва с темповете, които в момента желаем на участъка, 8-те км, който има издадено разрешение за строеж отпреди 2 години. Активно се изпълняват съоръженията, всичките пилоти, в момента част от стълбовете на голямото съоръжение, което е на 66 км, както и други по-малки съоръжения като селскостопански подлези и надлези. Хумусът е отстранен и добрата новина, която е свързана с наличието на льосови почви в района е, че имаме вече разрешение за строеж и за останалата част от обхода на Бяла, където ще започнем този опитен участък, който е с висок насип, с льосоцимент", обясни инж. Венцислав Атанасов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.
До края на годината се очаква за обекта да бъдат разплатени 300 млн. лв. по европейската програма.
"Безвъзмездната помощ, която ние предоставяме за изграждането на този обект, която е в размер на 1 млрд. лв., е около 28 % от общата стойност, разполагаема по програма "Транспортна свързаност". Т.е. изпълнението на този проект е от значение не само за конкретната инвестиция, но и за цялостното изпълнение на програмата в срока, в който тези средства са разполагаеми за България. Така че това е едно подчертаване на значението на този проект", категоричен е Мартин Георгиев, ръководител на Програма "Транспортна свързаност" 2021 – 2027.
До края на ноември се чака разрешителното за строеж на първия лот от Русе до Бяла, а целият проект трябва да приключи до 2029 г.
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат
преди 1 месец