Ясно е с колко ще поскъпне почивката на море през 2026 г.

Има лек отлив на летовници от Великобритания, но се увеличават скандинавските пазари

08.09.2025 • 17:56 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Оптимистичен старт, смесени резултати и надежда за по-дълъг сезон – така изглежда равносметката за Южното Черноморие това лято.

Лятото по Южното Черноморие преминава с динамика и противоречиви резултати. Сезонът започна обещаващо – първият чартър пристигна още в края на март.

За едни чужденци морето е привлекателно, за други - храната и отношението.

"Очакваме около 10% увеличение спрямо 2024 г. Ръст бележат почти всички топ 10 пазари, с изключение на Израел. Германия е с над 70% ръст", заяви Васил Атанасов от Летище Бургас.

Реалният ръст, според бранша, за лято 2025 е 6-7%. Основен двигател останаха българските туристи и групите от Централна Европа.

"Централна Европа задържа ръст. Има лек отлив от Великобритания, но се увеличават скандинавските пазари. При българите се наблюдава уикенд туризъм", каза Христина Славова от Регионална туристическа камара.

"Бях доста по-скептично настроен в началото, като отвориха границите на Шенген. Неминуемо ще направи така, че много хора да предпочитат Гърция като туристическа дестинация. За мое щастие и радост виждам, че моите опасения не се сбъдват в пълната сила. Тоест няма някакъв осезаем отлив на туристи", сподели кметът на Созопол Тихомир Янакиев.

Хотелиерите призовават за ясна национална стратегия и предвидима ценова политика.

"Договорите за 2026 година вече текат. Увеличението на пакетите ще е умерено – около 5–6%, съобразено с инфлацията", информира хотелиерът Деница Бахарова,.

В началото на септември Министерството на туризма стартира инициативата "ДългоЛятие", която цели удължаване на сезона. "Кога свършва лятото? Решаваш ти!" е слоганът на кампанията. Целта е да се покаже, че Южното Черноморие има какво да предложи и извън традиционните летни месеци.

"Фестивалният туризъм е насочен към българския турист. Защо да не привличаме тези, които обичат музика, събирания, гурме фестивали", коментира Радовеста Стюърт от ОП "Туризъм" в Община Бургас.

Оптимизъм, предизвикателства и нови идеи – това е равносметката за лятото по Южното Черноморие. Предстои да видим дали инициативата "ДългоЛятие" ще превърне сезона в истинско целогодишно преживяване.

Вижте повече в репортажа на Стилияна Георгиева.

Снимка: Bulgaria ON AIR


  • Последни
  • Четени
България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички