Европейският център за транспортни политики призовава Министерството на транспорта в лицето на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" незабавно да информира обществото ясно и конкретно как е получил свидетелството си за правоуправление на моторно превозно средство (СУМПС) водачът, причинил тежката катастрофа с жертва в София, врязвайки се в автобус на градския транспорт.
И по-точно - къде и как се е обучавал, кога и как е положил изпити, настояват от ЕЦТП.
"Не твърдим, че има нещо нередно, но сме категорични, че всички тези отговори се дължат на обществото. Още повече, че от години има твърдения за сериозни пропуски в процеса на обучение за СУМПС. И не се съмняваме, че е в общ интерес всички по веригата да носят отговорност - от обучаващия, през изпитващите и самия водач, до контрола", се казва в позицията на ЕЦТП.
"Пореден инцидент? Не. Това е пореден шамар в лицето на цяла България. Шамар, който доказва едно – държавата я няма.
Я няма в училище – където децата трябва да научат, че да караш като безразсъден идиот е престъпление, а не геройство. Я няма в Министерството на транспорта и „Автомобилна администрация“ – потънали до гуша в корупция и безразличие. Там не е важно кого пускат на пътя, а какъв рушвет ще вземат.
Я няма и в МВР – органите, които трябва да спират безумците, вместо да гледат как клиповете им се въртят в социалните мрежи. „Герои“ на TikTok и Instagram, които безнаказано нарушават правилата, подстрекавайки други да правят същото. Защото, щом няма сигнал – няма и реакция.
Я няма и в общината – която миналата година раздаде хиляди левове на знайни и незнайни НПО-та да „учат“ децата на безопасност. Пари на калпак, без отчет и без ефект, докато реалната превенция и инвестициите в безопасна инфраструктура остават в сферата на мечтите.
А държавната агенция за безопасност на движението? Мълчи. Скрила се е зад бюрата и прехвърля бюджетите, имитирайки дейност. Паразит, който не дава нищо на обществото, освен фалшива статистика и кухи кампании.
Да, виновен е 21-годишният шофьор. Той ще си понесе последствията. Но нека бъдем честни – виновни сме и ние. С мълчанието си, с това, че ежедневно нарушаваме правилата, с това, че свикнахме с хаоса и го приемаме за нормално", се казва в позиция на пътния експерт Диана Русинова от ЕЦТП.
Сега "Автомобилна администрация" ще даде ли клипа да видим този как точно си е взел изпита за СУМПС, попита тя.
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат