КЗП започва проверки на фирмите за репатриране след инцидент с високи такси

Целта е да се гарантира прозрачност и справедливост за потребителите

30.04.2025 | 14:51 Редактор:
Процедурите за репатриране ще бъдат подложени на засилен контрол.
Процедурите за репатриране ще бъдат подложени на засилен контрол.

Във връзка със случая с катастрофата вчера на автомагистрала "Тракия" в близост до с. Лозен, Комисията за защита на потребителите (КЗП) се самосезира и започва проверка съобразно своите правомощия по Закона за защита на потребителите.

Освен това, КЗП ще осъществи масови проверки на всички фирми, предоставящи услугата "репатриране".

До момента по конкретния случай няма постъпила жалба. Към настоящия момент не са постъпвали и други сигнали, свързани с цените на услугите за репатриране на автомобили. КЗП не регулира цените, но следи потребителят да бъде предварително информиран за стойността на услугата.

По случая, предизвикал обществения интерес, се съобщава следното: след катастрофата, в която участват дядо и неговият внук, пострадалият възрастен мъж е откаран с линейка, а момчето остава само на място. Тъй като родителите му са в Канада, а леля му живее в Бургас, момчето няма към кого да се обърне.

Полицаите на място му обясняват, че автомобилът подлежи на бракуване и че трябва да се извика "Пътна помощ". Предоставен му е телефонен номер, откъдето първоначално му искат 1000 лв. за репатриране на автомобила до София, разстояние от около 5 км. След като момчето намира друг контакт в интернет, му е предложена цена от 1,50 лв. на километър, но при идването на репатриращия автомобил сумата изненадващо нараства до 960 лв. След кратък разговор тя е намалена на 800 лв.

Автомобилът е транспортиран до склад за скрап, където на момчето са дадени 500 лв. с обяснението, че регистрационните номера няма да му бъдат върнати. Условието е на следващия ден да представи големия талон на автомобила и личната карта на дядо си, за да бъде автомобилът бракуван от фирмата.

Случаят предизвика сериозни въпроси относно прозрачността и добросъвестността на услугите, предоставяни в подобни кризисни ситуации, както и необходимостта от засилен контрол в сектора.

Снимка: Facebook