Един ден зад слушалката на тел. 112: Тежка и отговорна работа

На ден служителите приемат стотици позвънявания

08.02.2024 | 18:57 Редактор: Тодор Петров

Работата на диспечерите, които приемат обаждания на спешния телефон 112, далеч не е лека. Не крият, че допускат грешки, но дават и обяснения. На ден хората зад телефонните слушалки приемат стотици позвънявания. Сигналите са от терористични заплахи, през домашно насилие и катастрофи, до животозастрашаващи болести. 

В центъра на телефон 112 пристигат спешните повиквания от няколко области. Вече 7 години Евгения Йорданова помага на хората в нужда. 

"Всеки един сигнал е коренно различен. Динамиката те държи постоянно да си в напрежение и концентриран. За съжаление, не всичко завършва с добър край, но когато свърши наистина добре, това е нещото, което носи най-голямо удовлетворение и усещаш благодарността на хората", сподели тя.

Сигналът, който ще помни цял живот, е за изгубени чужди туристи в планината. 

"Бяха много уплашени, две млади жени, бяха излезли извън пистите на Банско. Вече се стъмваше, нямаше как да се върнат. Направихме около 15 минути конферентна връзка с планинските служби и благодарение на усилията ни жените съвсем скоро бяха открити", разказа Евгения Йорданова.

През миналата година на телефон 112 са приети близо 4 милиона повиквания. Малко повече от половината са регламентирани с конкретни искания. 46% обаче не са били в правомощията на спешната помощ, пожарната и полицията. 

Отчита се ръст на сигналите за домашно насилие. Наблюдава се тенденция на спад на т.нар. "шеговити" обаждания, които вече могат да бъдат проследени. За такива сигнали санкциите са в размер до 10 хиляди лева. Най-много глобени към момента има в област Търговище.

Вижте повече в репортажа на Благовест Илиев.