fallback

Като в Лондон и Ню Йорк: Градският транспорт в София е на световно ниво с нововъведенията

От ЦГМ отчитат ръст в пътникопотока, който вече почти достига нивата си от преди коронавируса

17.07.2023 | 19:25 Автор: Юлиан Христов

По-екологичен и удобен градски транспорт в столицата - такива резултати отчете общината след промените в правилата за пътуване.

Дигитализацията на столичния градски транспорт вече е факт. Според общината освен полза за околната среда, новите мерки създават и удобство за пътниците.

"Резултатите са впечатляващи. 19 млн. пъти софиянци пътуваха с новите електронни билети, благодарение на дигиталната революция, която се случи в градския транспорт", каза председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

А столичани признават - удобно е, но не за всеки.

"Който си беше гратисчия, си остана гратисчия", смята Наташа Иванова.

Други смятат, че трябва да има повече валидатори.

"Трябва да има повече валидатори в автобуса, за да може човек да се чекира, защото има само на 3 места в автобуса. Но иначе може да се каже, че е удобно. С билетите обикновено, да, много трудно валидират билетите, не знам какъв е проблемът. Примерно за възрастни хора не е удобно. Не могат да се оправят с тия валидации. Майка ми, например не би се оправила да види валидна ли е картата, къде да я покаже и т.н.", каза Наташа Иванова.

От ЦГМ отчитат ръст в пътникопотока, който вече почти достига нивата си от преди коронавируса.

"На 5 процента сме от пълно възстановяване в градски транспорт, но ръстът е впечатляващ за новите технологии, които показват, че ние привличаме нови пътници. 1,200 млн.  граждани, гости на града и туристи са уникалните потребители с банкови карти", отчете председателят на СОС.

Нововъведенията ни нареждат до мегаполиси като Лондон и Ню Йорк, но проблемите в Софийския градски транспорт си остават - липсващи навеси на някои спирки, стари автобуси и трамваи без климатик.

"Ще имаме възможност за стартиране на изграждане на 113 навеса, които се надяваме в много бързи срокове да монтираме", коментира председателят на Центъра за градска мобилност Иван Антов.

Вижте повече в репортажа на Мартин Керефейски.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR

fallback
Още от България
fallback