Министерство на регионалното развитие и благоустройството трябва незабавно да се заеме с многобройните проблеми в тол системата. Това заявихме на среща между представители на МРРБ и транспортния бранш - среща, на която е важно да подчертаем, че министърът не присъства, се казва в позиция на транспортния бранш и организациите - АЕБТРИ, Българско обединение на шофьорите, Европейски транспортен клъстер, Камара на автомобилните превозвачи в България, Съюз на международните превозвачи, Сдружение "Аз имам камион", Национално сдружение на българските спедитори. Това пишат от Камарата на автомобилните превозвачи в България в позиция, разпространена до медиите.
"МРРБ незабавно трябва да върне старите цени на тол-а, които бяха в сила до края на юни 2023 г. От страна на ведомството беше поет ясен ангажимент сегашните по-високи цени да влязат в сила, след като министерството се справи с проблемите в БГТОЛ - проблеми, които не отрича. Обещано и неизпълнено. По-евтината ставка трябва да бъде възстановена незабавно до момента, в който не бъде направен пълен одит на тол системата, за което настояваме вече няколко години", допълват те.
"След това следва да се установи къде отиват всички пари, които постъпват в тази тол система, защото качеството на пътищата ни е плачевно, а средствата от тол-а, според закона, трябва да отиват за строеж, поддръжка и рехабилитация на пътищата в страната. Недопустимо е в момент, в който шофьорите на тежкотоварните ППС са принудени да обикалят стотици километри, чакат с часове по границите и шофират по разбити пътища, да бъде вдигана тол ставката. Не може и не е редно българският бизнес да плаща за услуга, която не му се предоставя", категорични са те.
"Не на последно място МРРБ трябва да разреши въпроса с несъразмерно високите компенсаторни такси, които БГТОЛ налага и решението на този проблем да важи не само за бъдещите, но и за вече наложените глоби. Против всякаква логика е за нарушение от под 1 лв. да се налагат глоби от 750 лв. до 2500лв. Важно уточнение е, че в по-голяма част от случаите за тези нарушения превозвачите не са виновни. Браншът е в протестна готовност, защото проблемите в БГТОЛ обсъждаме с всеки министър от въвеждането на тол-а у нас, а освен симулирана загриженост и безсмислен диалог не виждаме нищо друго насреща. Представителите на министерството поеха ангажимент, че исканията на бранша ще бъдат обсъдени между министрите на МРРБ, транспорта и министър-председателя Николай Денков. Резултатите от това обсъждане ще научим следващия понеделник - 17 юли 2023 г.", се казва още в позицията.
Снимка: БГНЕС
Касите на БНБ работят извънредно заради силния интерес към евромонетите
Започва изпълнението на плана за обезопасяване и буксировка на "Кайрос"
Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Разкриха влиянието на Марс върху климата на Земята
Коледна изненада подготвя Делфинариумът във Варна
Кирил Петков: Станахме световен пример как изглежда демокрацията
Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Откриват ски сезона в Банско
19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
Австрия показва на Европа как да мисли мащабно за инфраструктурата
Представителите на Фед са разделени за рисковете за американската икономика през 2026 г.
SpaceX потвърди плановете за IPO и определи оценка от 800 млрд. долара
Иран вдигна цените на бензина за пръв път от протестите през 2019 г.