Парите изчезват мигновено: Потърпевши разказват за нов вид измама с банкови сметки

Жена остава без 2 000 лв., сумата била изтеглена от два банкомата

05.07.2023 | 23:21 Редактор: Вяра Димова
Парите изчезват мигновено: Потърпевши разказват за нов вид измама с банкови сметки

Пари изчезват мистериозно от банкови сметки. За новия вид измама предупреждават потърпевши. В края на миналата седмица напълно е източена разплащателна сметка в сливенски клон на една от големите български банки. Инцидентът става по обяд, докато клиентът се намирал в клона на банката, за да информира, че някой се опитва да направи неоторизиран превод от негово име.  Въпреки това, докато касиерът се опитва да се свърже с отдела по поддръжка, парите изчезват. 

Историята започва, когато ден по-рано потърпевшата получава превод от 85 лв. от голяма столична фирма за експресни геодезически услуги. Преводът е извършен вечерта, когато банките вече не работят с клиенти. На другия ден, когато ограбената пътува от работното си място извън града, за да съобщи, че е получила странен превод от непозната фирма, на телефона и започват да пристигат SMS-и от банката с авторизационен код, който да въведе заедно с ПИН-а си, за да оторизира транзакции, за които даже не знае.

Докато се намира в салона на банката и говори със служителите, парите – около 2 000 лв., се изпаряват от сметката ѝ. Потърпевшата веднага подава жалба, както в банковия филиал, така и в полицията. Служителите на "Икономическа полиция" реагират веднага. Установено е, че парите са изтеглени веднага от два банкомата в столицата, предупреждава "Фокус".

Следствието продължава, но докато полицията си върши работата, банката, в която се намира изпразнената сметка, не проявява същото желание за сътрудничество, оплаква се потърпевшата. Първо не обясняват на пострадалата си клиентка, защо не са спрели неоторизираната транзакция, второ как може да се извърши мигновен превод като се заобиколи системата за двуфазна верификация, трето -  не са предприети никакви действия, за да се компенсират изчезналите средства.

Пострадалата няколко пъти е питана, дали е сигурна, че сама не е превела средствата си. От банката са отказали да променят статута на сметката и от активна в пасивна.  Това би позволило на клиента да тегли пари, но само с дебитна карта, без активно онлайн банкиране.

Следствените действия по случая продължават, а потърпевшата се надява да си възстанови парите.

Снимка: pixabay


13
7 rate up comment rate down comment 4
до 12
преди 10 месеца
Наблюдател, какво е това пасивна сметка? Да не може да се тегли? Сигнализирай за неуместен коментар
12
35 rate up comment rate down comment 3
Наблюдател
преди 10 месеца
Кажете името на банката за да се предпазят хората. Иначе, на 100%, жената ще изгори. Банка, трудно връща пари. Сигнализирай за неуместен коментар
11
16 rate up comment rate down comment 5
Наблюдател
преди 10 месеца
Никакво онлайн. Затова основно правете пасивна сметка и теглете с кредитна карта. Така е много по сигурно. Не, че не може да има мошеничества, но е далеч по трудно. Сигнализирай за неуместен коментар
10
22 rate up comment rate down comment 6
Оля
преди 10 месеца
Пишете името на банкста *** такива Сигнализирай за неуместен коментар
9
18 rate up comment rate down comment 3
Rudoni
преди 10 месеца
Така и аз изгорях от пощенска банка с цялата(1870)лв. на 15.09.2022г. Три месеца след жалбата ми нямаше отговор и се жалвах на ГДБОП електронни престъпления. Февруари е образувано дело от прокуратурата и чакам решение на съда. Сигнализирай за неуместен коментар
8
43 rate up comment rate down comment 4
Еврон Хапарцумян
преди 10 месеца
Всички "банкери и специалисти" обясняват колко е хубаво да се работи само с безкешови плащания и да се въведат дигиталните пари, НО никой не говори за проблемите, които ще предизвика това. Най-лошото е, че банката НИКОГА не е виновна. Източват карти и сметки, а банката, която е ЗАДЪЛЖЕНА по всички правила и закони за опазване на личните данни, стои винаги като безучастен наблюдател и обвинява за всичко титуляра на сметката. Сигнализирай за неуместен коментар
7
62 rate up comment rate down comment 4
Веда
преди 10 месеца
Ако това е истинска новина, не е ли редно да се каже името на некоректната банка? Сигнализирай за неуместен коментар
6
37 rate up comment rate down comment 3
Петя
преди 10 месеца
При мен имаше подобен случай, след което си закрих сметката в Булбанк. По същия начин се заобиколи системата за двуфазна верификация. Сигнализирай за неуместен коментар
5
54 rate up comment rate down comment 3
Митко
преди 10 месеца
Банка та е вкомбина с крадците. Мушенници Сигнализирай за неуместен коментар
4
38 rate up comment rate down comment 2
анонимен
преди 10 месеца
Прилича ми на пощенска. Техните защити създават неудобства само за законните титуляри на сметките. А като ги хванеш на място, че отделът им по подръжка е гола вода, започват да се усмихват любезно и да лъжат, че вече всичко е оправено или че дори не е имало проблем. Сигнализирай за неуместен коментар