С игри учат децата от Врачеш да развиват социални и творчески умения

Проект "Подкрепа за приобщаващо образование" обновяват две от стаите в ДГ "Детелина"

13.11.2022 | 17:00 Редактор: Петя Кръстева

Проект "Подкрепа за приобщаващо образование" към Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" е насочен към осигуряване на по-високо качество и по-добър достъп до образование на деца и ученици със специални образователни потребности, с хронични заболявания или такива в с изявени дарби в системата на предучилищното и училищното образование.

По него се предоставя допълнителна подкрепа за личностно развитие, която осигурява подходяща физическа, психологическа и социална среда за развитие на способностите и уменията им, съгласно нормативните изисквания и политиките за реформа в образованието. За извършване на подбор на детски градини и училища, които са  включени в проекта Министерството на образованието и науката разработи механизъм, който включва обективни изисквания за подбор на детски градини, училища до основна степен на образование.  

Едно от тях е ДГ "Детелина" в село Врачеш, община Ботевград, която разполага с кабинет за работа с деца със специални образователни потребности. Общо 110 деца посещават детската градина, като три от тях са със специални образователни потребности. 

"Имахме 2 мрачни стаички, които променихме и разкрасихме. Направихме ги прекрасни цветни пространства, където децата да имат възможността да развиват своето въображение и да се обучават", разказа директорът на учебното заведение Зорница Ташева. 

В детската градина са назначени и специалисти, които работят с децата - психолог, логопед и ресурсен учител. 

"Работим за фината моторика на децата. Имаме и обучения за ежедневието - децата се учат да отключват и заключват. Игрите ни развиват и пространствена координация", коментира психологът Красимира Цъклева.

Според логопеда Таня Спасова, за децата със специални образователни потребности са необходими средства, които да бъдат пригодени към техните нужди.

"Влизайки в кабинета с детето, то ръководи самия процес. Ние трябва да направим така, че това, върху което искаме да работим, да бъде съобразено с потребностите му", сподели ресурсният учител Ива Попова.

Директорът на център за личностно развитие Каролина Маринова обобщи, че всяко дете, което получава подобна помощ, преминава през екип, определящ какво е необходимо за надграждането на образователните му способности. 

Вижте повече в репортажа.