Историческо: Първият български космонавт откри първия планетариум в София

Това е постижение за софиянци, поглед към науката и звездите, каза Георги Иванов

25.11.2022 | 19:20 Редактор: Елеонора Танева

Първият български космонавт Георги Иванов присъства на откриването на планетариума в София. От утре той ще е достъпен са посетители.

В дебрите на необятния Космос вече могат да се потопят жителите и гостите на София. Планетариумът "Андромеда" отвори врати, за да ни даде отговори на някои от най-важните въпроси -  кои сме на Земята, вперили поглед към небето.

Цялата конструкция е направена от млади българи, а след редица спънки и кампания за набиране на средства, беше събрана необходимата сума за специализирания софтуер.

"След доста ожесточени борби с нашите партньори от Русия успяхме, софтуерът дойде доста бързо. Максимално бързо настроихме системата", каза мениджърът на проекта Апостол Спасов.

"Андромеда" получи одобрението на първия български космонавт. "Планетариумът е направен прекрасно от млад екип, осъществили са си мечтата, а това е постижение за софиянци, поглед към науката и звездите. Той е професионален планетариум, който ще помогне на децата да разширят своите познания за Космоса", изтъкна Георги Иванов.

И до днес той всяка вечер отправя поглед към небето – там, където се чувства свободен.

"Аз към Космоса не гледам, гледам постоянно към небето и вечер гледам Международната космическа станция, която преминава от запад на изток всяка вечер", сподели първият български космонавт.

"Той е представител на Космоса в България, той е буквално ходещият Космос, едно име, което всеки който го види и чуе, първата му асоциация е за българското участие в космическата станция", заяви Апостол Спасов.

Подготвени са 500 филма, които са с продължителност между 30 и 40 минути.

"Най-интересният филм е завръщането на Луната завинаги, от януари има и по-различно съдържание. Филмите са подходящи и за деца, и за възрастни. Те са представени по интересен начин, красив, позволяват на всички зрители да се насладят на космическото преживяване", добави Спасов.

Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.