Георги Лозанов: Все повече се изместват рекламата и интересът в онлайн медиите

Поредно признание за Bulgaria ON AIR, макар и да спада интересът към традиционните медии

23.06.2021 | 19:19 Редактор: Десислава Атанасова

Признание за Bulgaria ON AIR. За поредна година националната политематична телевизия е в Топ 5 на най-използваните източници за информация, сред всички телевизии, радиа и вестници в страната. Това сочат данните от годишния доклад за 2021 г. на Института за изследване на журналистиката ''Ройтерс'', към университета в Оксфорд.

Според проучването 20% от българските зрители избират да се информират от ефира на Bulgaria ON AIR. Това отрежда на телевизията място в челната петица на най-предпочитаните медии.

Телевизиите и радиата остават източниците на информация с най-висок процент на доверие сред българите. Но между 2018 и 2021 г. интересът към медиите като цяло спада. При онлайн медиите, които по принцип са предпочитаният източник на информация, също се отбелязва спад - от 2%. 

Според медийния експерт Георги Лозанов - последните политически събития у нас са провокирали в обществото критичен поглед. 

"Разбира се има нещо, което се случи напоследък - протестите. Това е, че се върна усещането за опозиционна медия. Въобще покрай протестите се създаде това усещане, че медиите трябва да са много по-критични", заяви Георги Лозанов.

Традиционните медии се сблъскват и със сериозно предизвикателство в лицето на онлайн изданията. За интереса към тях допринесе отчасти и пандемията от Ковид-19. 

"Все повече се измества рекламата и интересът в онлайн медиите. Телевизиите в началото на пандемията бяха завързани за правителството", посочи още Лозанов.

Според доклада на "Ройтерс" - 86% от българите търсят източник на информация онлайн, включително и в социалните медии. А това крие и своите рискове, отбелязва Георги Лозанов. 

"Там е свободна територия, където всякакъв вид конспиративни сценарии са възможни. Това е информационен битак. Трябва да имаш техника на консуматор" подчерта експертът.  

И именно заради големия поток от фалшива информация в социалните медии, по-голямата част от потребителите се обръщат отново към традиционните медии, отбелязва Лозанов.

Вижте повече в репортажа на Яна Червенкова.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК