Жалби след ноемврийските сметки за парно в София, КЕВР започва проверка

От "Топлофикация“ уверяват, че фактурите не са високи

17.12.2020 | 19:04 Редактор: Ивет Арабова

Напрежение и жалби на потребители след ноемврийските сметки за парно в София. От "Топлофикация“ уверяват, че фактурите не са високи. Заради разминаването от Комисията за енергийно и водно регулиране започва проверка. 

"232 лева съм платила, 7 лева е отстъпката, значи 240 ми е сметката за 72 квадрата жилище. Да се издължим, пък ако има храна - ще ядем", коментира жена от столицата.

От "Топлофикация“ обаче уверяват, че 63% от потребителите са получили фактура на стойност до 100 лева и само около процент и половина имат ноемврийска фактура на стойност до 300 лева. 

"Считам, че твърдението, че сметките за ноември са по-високи, е некоректно. Нямаме такива данни. Говорим за завишено потребление на топлинна енергия и спрямо ноември миналата година то е близо 30%" обясни медийният съветник на УС на "Топлофикация-София" Вирджиния Калчева. 

Това завишено потребление от "Топлофикация" обясняват с 4 градуса по-студеното време през този ноември спрямо миналия, с 4 дни по-рано стартиралия отоплителен сезон, както и с това, че децата и много от родителите са си вкъщи. Според омбудсмана Диана Ковачева обаче, тези аргументи са несъстоятелни. 

"Хората се оплакват от много сериозно увеличение на техните сметки. Аргументите, че е с 4 градуса по ниска температурата, че децата са в онлайн обучение не са състоятелни, още повече, че сме в пандемия, хората остават без работа и по-този начин да се увеличават едни прогнозни сметки", изтъкна омбудсманът Диана Ковачева.

От Комисията за енергийно и водно регулиране обявиха, че започват извънредна проверка за ценообразуването на сметките на "Топлофикация" за ноември, а Омбудсманът призовава енергийния регулатор за намаляване на цените на парното и топлата вода от 1 януари. 

"За ноември е определена цена от 28 лева, а реално цената, която заплащаме на "Топлофикация" е 30 лева, т.е. цената на природния газ е по-ниска от това, което плащаме", подчерта още Ковачева.

Всеки, който е недоволен от сметката си за парно, може да подаде жалба, а реалното потребление на почти всички абонати ще стане ясно в края на отоплителния сезон. 

Вижте повече в репортажа на Даниела Владимирова.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК