Консумацията на определени плодове и зеленчуци може да увеличи нивата на вредни пестициди в човешкия организъм. Това показва ново изследване на учени от Environmental Working Group.
С рак, увреждане на репродуктивната система, хормонални проблеми и нарушения в развитието на нервната система при децата се свързват пестицидите.
Често остатъци от тези вещества се намират в храната, която консумираме всеки ден.
Знаем ли какво ядем
Значително по-високи нива на пестициди в урината имат хората, които консумират повече плодове и зеленчуци с високи нива на пестициди, като ягоди, спанак и пипер.
Това показва, че диетата е основен фактор за излагането на пестициди, най-уязвими към които са децата и бременните жени.
Учените използват данни от хранителни въпросници и резултати от биомониторинг на урината на 1837 души от САЩ. Събраните данни помагат на учените да направят нещо като "индекс на пестицидите в диетата".
Той показва не само кои плодове и зеленчуци ядат хората, но и колко пестициди се съдържат в тях, колко са концентрирани тези вещества и колко са опасни.
След това те сравняват този индекс с 15 различни показателя за пестициди, откривани в урината, като обърнали внимание на 3 основни химикали –органофосфати, пиретроиди и неоникотиноиди.
Резултатите са доста ясни - колкото повече някой консумира храни с високи нива на остатъчни пестициди, толкова по-големи количества от тези вещества се намират в организма му.
Оказва се, че някои пестициди изискват много повече внимание. В момента NHANES (Националното проучване за здравето и храненето) следи само малка част от химикалите, които реално се откриват в храните.
А истината е, че всекидневно сме изложени на много по-широк спектър от селскостопански вещества.
Четете повече в Puls.bg.
Инфлацията спада, но българите усещат поскъпване: Какво стои зад високите цени
Криминален журналист: При убийството в Пловдив са пропуснати много неща
Почина Марк Райдел – номинираният за "Оскар" режисьор на "На златното езеро" и "Розата"
Отвлякоха 26-годишна жена от Горна Оряховица, отрязаха косата ѝ: Седем са задържани
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Кметът на Несебър: „Евровизия" е шанс за цялото ни Черноморие и не бива да се делим
България изостава само на Русия в отборното класиране на Световно по художествена гимнастика
„Погледни ме – осинови ме“: Фотоизложба дава шанс на кучета от приюта в Каменар
324 души дариха кръв във Варна за седмица, нуждата от 0+ остава
Фестивалната столица на България: лятото, в което музиката и киното превзеха Варна
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран
Роботакситата се сблъскват с най-непредвидимия фактор – хората
Летище Бургас има капацитет за засилен трафик за „Евровизия“
Инвестиционните сделки с бизнес имоти у нас може да достигнат 405 млн. евро тази година
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца