Нашумелият хранителен режим, наречен кетодиета, силно ограничава приема на глюкоза, което води до превключване към метаболизъм с разграждане на мастни киселини. Ястията обикновено се състоят от птичи продукти, месо, риба и зеленчуци, в които няма нишесте. Режимът се асоциира със загуба на телесно тегло, което се отразява добре на метаболизма при хора, страдащи от затлъстяване и се смята, че намалява хроничното възпаление.
Това, за което не се замислят практикуващите диетата, е за ефекта върху имунитета им. Хранителният режим има голямо влияние върху защитните сили на организма и този факт не бива да се пренебрегва. Вече са направени немалко проучвания за отражението на кето режима върху имунитета.
Кетогенната диета може би ни пази от грип
През 2019 г. в списанието Science Immunology Journal е публикувано проучване, при което в лабораторни модели храненето с богата на мазнини и белтъчини диета и бедна на въглехидрати е свързана със защита от инфлуенца инфекцията.
Кетогенната диета благоприятства разпространението на гама-делта Т-лимфоцити в дихателните пътища, като тези клетки са свързани с производството на мукус (слуз), която помага на организма да се освободи от инфекциозните агенти; за това и изследователите предполагат, че гама - делта Т-лимфоцитите подпомагат бариерната функция на дробовете, имайки ползотворно влияние върху епителните клетки.
Авторите на изследването са описали още наблюдение, според което кетогенната диета има потискащ ефект върху възпалителните процеси, които при хронифициране биха могли да причинят отклонения в имунния отговор.
Кетогенна диета при злокачествен глиом
Тук отново се касае за лабораторно изследване, публикувано от BMC Cancer Journal**. В тези случаи кетогенната диета била свързана с повишен тумор реактивен първичен и вторичен имунен отговор, включително по-голямо производство на цитокини и повишени нива на цитолиза (унищожаване на туморните клетки) с помощта на тумор – реактивни CD8+ T клетки. Допълнително, у туморните клетки се наблюдавало намалено отделяне на имунопотискащи вещества.
Тези открития на проучването предполагат, че кетогенната диета би могла в някои случаи да се включи в комплексния подход, разбира се, при правилно лечение, подпомагайки имунния отговор.
Цялата статия четете на puls.bg.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Неочакван обрат при разследването на атентата срещу италиански журналист
Алесандра Амброзио получи приказно предложение за брак
ЦСКА се промъкна до плейоф на ЛЕ след загуба с 1:3 от Макаби Тел Авив
С помощта на ИИ се създадоха бактериофаги срещу резистентни бактерии
Здравеопазването с най-голям ръст на наетите с близо 10,8 хил. души за година; Кои области имат най-много лекари и кои най-малко
Нова родилна зала с басейн отваря врати в МБАЛ - Шумен
Безплатни консултации за профилактика на рака на гърдата в София
Защо някои хора сънуват цветно, а други черно-бяло? Учените имат отговор!
Учени определиха най-лошата година в историята на човечеството
Революция в медицината: Човешки органи ще се използват за тестване на лекарства
Virgin Galactic отлага първия си търговски полет с новия космически кораб за 2027 г.
България в огнената карта на Европа: 2026 г. показва колко далеч вече стига рискът от пожарите
ЕС губи близо една четвърт от пречистената вода заради течове
НАП и КЗП отчетоха близо 38 хиляди проверки за спазването на закона за еврото
Българската индустрия се разминава с европейския ръст: производството спада с 2,6% за година
ИПИ: Малко специалисти по здравни грижи работят в някои общини във Варненско
AI компанията Databricks набра 5 млрд. долара финансиране
Бизнесът трябва да адаптира етикети и производство при повторна употреба на опаковки
Охлаждането на инфлацията в САЩ изведе S&P 500 на рекордно високо ниво
Кадър на деня за 13 август