Добавките с витамин D и омега-3 не могат да намалят хроничното възпаление в организма. Това сочат последни проучвания.
Новото изследване е насочено към определянето на биомаркер нива на няколко възпалителни индикатори при хора, като приемат или не приемат витамин D и омега-3, или рибено масло. Какво се е случило след 1 година консумация на тези две вещества разказва д-р Карън Костенбаер - директорът на лупус програмата в отдела по ревматология, възпаление и имунитет в болницата в Бригъм и автор на изследването.
След 1 година проучването не установило никаква разлика в нивата между двете групи, казва д-р Карън Костенбаер - директорът на лупус програмата в отдела по ревматология, възпаление и имунитет в болницата в Бригъм и автор на изследването.
Защо са важни маркерите за възпаление?
Възпалението е ключов прогностичен маркер на няколко животозастрашаващи състояния - особено тези, свързани със стареенето и затлъстяването. Те включват сърдечносъдови заболявания, сърдечна недостатъчност, остеопороза, някои невродегенеративни състояния (включително болестта на Алцхаймер), диабет и някои видове рак, предава "Монитор".
Много хора използват добавки с витамин D и рибено масло за намаляване на системното възпаление и за предотвратяване на появата на такива състояния. Въпреки това, изследователите от новото проучване установили, че нито витамин D, нито рибеното масло може да намали системното възпаление, и в някои случаи, възпалителните маркери са всъщност по-високи при хората, когато приемат тези добавки, отколкото при тези, които не ги приемат.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Ирина Шейк ще ходи по мачовете на Девин Букър
Кои цветя ни носят късмет и щастие?
Тайван променя тактиката си с танковете Abrams
Защо продължителното пътуване влошава хроничната тазова болка при мъжете?
Нова надежда при макулна дегенерация: Иновативна система за продължително лечение
Остра чернодробна недостатъчност след топлинен удар
България е с най-висока честота на вроден сифилис в ЕС!
Леден остров с размерите на Манхатън се откъсна от гренландски ледник
Археолози: Древните гърци са носили бижута от метеорити
Илън Мъск с мрачна прогноза за спасяването на Starship
Какво ще видим по време на пълното слънчево затъмнение на 12 август 2026 г.
Електромобилите станаха по-евтини от хибридите
Куриоз: Изритана топка по време на мач причини верижна катастрофа (ВИДЕО)
Наблюдаваме частично пълно слънчево затъмнение от България
НСИ показва как се променя официалната статистика с изложба в Морската градина на Варна
Мъж без книжка, опита да избяга от полицаи във Варна
S&P 500 започна седмицата почти без промяна, Intel тласна чиповете надолу
Администрацията на Тръмп е отнела над 175 хил. визи от началото на мандата му
Кадър на деня за 10 август
Руският Върховен съд забрани на антивоенната партия "Яблоко" да участва на парламентарните избори