Директно

Начален часВсеки делничен ден от 17:50 часа
още

Означават ли по-високите санкции превенция срещу катастрофите?

Дебат по темата с Борис Малинов и Красимир Георгиев

21.07.2025 • 20:22 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

В пореден опит за по-тежки наказания държавата се надява да намали броя на катастрофите.

В края на миналата седмица парламентът драстично вдигна глобите за шофиране след употреба на алкохол или наркотици, без да е станала катастрофа - санкциите скачат до 7 пъти.

Който кара с наличие на алкохол над 1,2 промила, освен затвор, вече ще плаща от 1000 до 5000 лева глоба, вместо досегашните от 200 до 1000 лв.

Същата ще е глобата и при шофиране след употреба на наркотици.

Сядането зад волана с над 0,5 промила алкохол в кръвта, при влязла в сила присъда за шофиране в нетрезво състояние, ще коства на извършителя от 2000 до 10 000 лв. В момента санкцията е от 500 до 1500 лв.

От началото на годината вече са станали над 3500 катастрофи. Близо 230 души загинаха, а над 4300 други са ранени.

Преди ден родители и близки на жертви по пътищата отново се събраха пред Съдебната палата в София, за да настояват за по-бързо и справедливо правосъдие. 

Протестът се проведе непосредствено след последните промени в Закона за движението по пътищата и Наказателния кодекс.

Означават ли по-високите санкции превенция и защо все още говорим за липса на контрол, независимо от постоянното увеличаване на наказанията? 

Дебат по темата в студиото на "Директно" с адвокат Борис Малинов и председателя на УС на Асоциацията за квалификацията на автомобилистите в България Красимир Георгиев.

Гледайте видеото с целия разговор.


Директно виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички