fallback

Ритейл секторът не изпълни плановете си за декември

Коледни пикове нямаше в повечето браншове, заяви Аксиния Баева

11.01.2024 | 18:17 Автор: Деси Николова

След голямото пазаруване по Коледа, започна и голямото намаление. Търговците и тази година направиха доста продажби, а оборотите като че ли не са това, което всички очакваха.

"Може да се каже, че ритейл секторът глобално погледнато не изпълни плановете си за декември. Много голямо значение има какъв е браншът и какво е ценовото позициониране на бизнеса. В ниския ценови сегмент със сигурност имаше реализирани големи ръстове, докато в средния имаше забавяне и задържане на оборота и по-скоро равен на предходна година, а в луксозния сектор се отчитат спадове", заяви Аксиния Баева от Българската ритейл асоциация в студиото на предаването "Директно".

По нейни думи коледни пикове нямаше в повечето браншове, но декември месец е хит за търговците на детски играчки.

"Черният месец беше една борба за разчистване на стока по пазара и онлайн, и физическите търговци започнаха много рано с намаленията и като че ли това беше част от коледното пазаруване", допълни Баева в ефира на Bulgaria ON AIR.

Тя отбеляза, че въпреки намаленията и промоциите, отново не бе забелязано голямо пазаруване сред обществото. Според Баева спонтанните покупки на клиентите са намалели, а вече хората купуват само когато нещо им е от необходимост.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от Директно
fallback