fallback

Malaysia Airlines съкращава 6000 работни места

Авиокомпанията е в технически банкрут: Мюлер

01.06.2015 | 15:14

е в "технически банкрут", съобщи на 1 юни 2015 новият главен изпълнителен директор-германец. Компанията съкращава 6000 работни места в опит да се възстанови след ужасните катастрофи и големите загуби, съобщава АФП.

Кристоф Мюлер обяви публично плановете си за закъсалата авиокомпания за пръв път след наемането му на поста на 1 май 2015 със задача да спаси Malaysia Airlines.

Спасителната програма включва съкращаване на хиляди работни места, намаляване на дестинациите, съживяване на имиджа на бранда и цялостна реорганизация.

 

Ново име

Мюлер, чиито оздравителни програми в ирландската Aer Lingus и белгийската Sabena му спечелиха прякора Терминаторът, каза, че отчаяното положение на Malaysia Airlines прави неизбежни драстичните действия.

"Ние сме в технически банкрут и този срив започна дълго време преди трагичните събития от 2014", каза Мюлер пред репортери.

"Процесът на преструктуриране започва днес с пълен reset".

 

Още по темата

Лошо управлявана, Malaysia Airlines се бореше с години да остане конкурентна, обявявайки загуби в повечето от последните пет години, съобщава АФП. Двете катастрофи от 2014 обаче бяха последната капка, която поведе превозвача по пътя надолу.

През март 2014 полет MH370 изчезна заедно с 239 пътници и екипаж на борда и все още не е открит. Четири месеца по-късно MH17 бе взривен по време на полет с 298 души на борда - пътници и екипаж - от ракета земя-въздух над Украйна.

Малайзийски държавен инвестиционен фонд пое през 2014 компанията, а след това постави начело Мюлер, който стана първият директор-чужденец.

На 1 юни авиокомпанията съобщи, че е изпратила писма за освобождаване на почти 20 000 служители, а на 14 000 от тях са предложени и нови договори.

Мюлер каза, че загубата на 6000 работни места е необходима, за да може компанията да намали разходите си - с 20% по-високи от конкуренцията.

 

Най-тежкият ден за служителите

52-годишният Мюлер има планове за пълно обновяване на компанията от 1 септември. Новото й име трябва да й помогне да се откъсне от стигмата на нещастията.

"Ще тестваме всичко с таргет групите преди да започнем от нулата на някои пазари, където брандът бе напълно провален", каза Мюлер.

Плановете му бяха критикувани от синдиката на стюардите и стюардесите, които казаха, че служителите трябва да плащат за дългогодишното лошо управление на компанията.

"Днес е най-тежкият ден за служителите на Malaysia Airlines", каза Исмаил Насарудин, ръководител на синдиката. Тази седмица профсъюзът ще решава дали да стачкува.

fallback
fallback