Виктория Миткова: Естественият ни избор беше Bloomberg

Изпълнителният директор на медийна група Bulgaria ON AIR с интервю пред Паола Хюсеин, в. "24 часа"

05.10.2015 | 15:08 Редактор: Константин Томов
Виктория Миткова: Естественият ни избор беше Bloomberg

Още по темата

Bloomberg беше естественият ни избор, коментира в интервю за в. 24 часа изпълнителният директор на  медийна група Bulgaria ON AIR  г-жа Виктория Миткова.

Какво предстои пред новия канал Bloomberg TV Bulgaria и как се променя Bulgaria ON AIR може да научите от пълния текст на интервюто:

Г-жо Миткова, съвсем скоро в българския ефир ще се появи една световна марка, стартира новата телевизия “Блумбърг тв България”. Какво ще представлява тя?

- Bloomberg TV Bulgaria ще бъде единствената тв платформа в услуга на широката бизнес общност в България, и то според световните стандарти. Целта ни е много бързо да я наложим като първи избор за бърза, изчерпателна, коректна, професионално представена информация за икономическите и финансовите процеси, пазари, събития в България и по света.

Бързам да уточня, че съдържанието на телевизията няма да бъде тясно таргетирано, напротив, целта ни е да бъдем полезни и интересни на по-широк кръг от зрители, това включва бъдещи предприемачи, млади хора, студенти, всички, които търсят успеха, независимо дали чрез собствен бизнес, малък или голям, или като част от корпоративна структура. Тук трябва да оборя и мита, че икономическата информация е суха и скучна

С Bloomberg TV Bulgaria ще покажем, че е точно обратното. Икономиката засяга живота на всеки от нас, финансовата грамотност става все по-важна, независимо за коя област говорим, а Bloomberg TV Bulgaria винаги ще поднася тази информация интересно, динамично, на достъпен за по-широка публика език.

Разполагаме с най-добрите журналисти - икономическия екип, който досега работи за Bulgaria ON AIR, и редакторите на Investor.bg. Те ще правят локалната продукция. А може би едно от най-важните предимства на канала е, че за създаването му черпим ноу-хау директно от Bloomberg. Партньорството ни с медийния гигант ще бъде видимо всеки ден, ще бъдем в постоянна връзка с екипите на Bloomberg в Лондон, Ню Йорк, Хонконг.

Започваме през втората половина на октомври.

***

Още по темата

 Преди 2 години групата “България он ер” подписа договор за сътрудничество с тв “Блумбърг”. Как се случи това, вие ли потърсихте американската медия и защо?

- Стана на практика едновременно от двете страни. Ние потърсихме съдържание от колегите от телевизия Bloomberg, а скоро те ни отговориха с предложение за партньорство - според мен едно изключително полезно партньорство, което се развива и задълбочава.
Тогава естественият избор за Bulgaria ON AIR беше да потърси партньорство именно с телевизия Bloomberg. Все пак става въпрос за световния лидер в бизнес и финансовата информация, на който се позовават стотици медии и платформи всеки ден. Признавам, че дори не сме обмисляли други варианти.

Заради старта на “Блумбърг тв България” коренно се промени и “България он ер”. Защо решихте тя да стане политематична телевизия?

- От една страна, наше проучване показа, че около 30% от зрителите не откриват своето
съдържание в останалите национални телевизии. Видяхме, че имаме поле за развитие в тази посока и аудитория. Аудитория, която можем да привлечем, която се нуждае от повече информация за това, което е важно в живота - оттам дойде и идеята за слогана “Важните неща”. Предимство е също, че телевизията е национална и се разпространява и цифрово ефирно. От друга страна, Bloomberg TV Bulgaria ни дава безспорна възможност да подобрим, развием и разширим съдържанието, с което доскоро привличахме лоялни зрители и които сега се надявам да станат много повече.

***

Политематичната “България он ер” веднага влиза в пряка конкуренция с големите частни телевизии - Би Ти Ви и Нова тв. Как ще убедите зрителите да гледат нея?

- Целта ни е Bulgaria ON AIR да се наложи с “инфотейнмънт” - балансирано съчетание между информация и забавление, но забавление с добавена информационна стойност. Искаме да се фокусираме върху наистина важните неща в живота на всеки човек.

Въпреки че доскоро Bulgaria ON AIR беше с фокус върху бизнес гледната точка на процесите в обществото ни, широк кръг от зрители я предпочитаха заради стила и подхода при разглеждане на темите. Ще ги запазим, защото искаме да задържим тези зрители.

Другото, с което се отличаваме, е, че освежаваме тв ефира с нови лица - позитив, който изтъкват наши зрители и партньори. Имахме възможност още за старта на новата програма да привлечем и популярни журналисти от други медии, но за канал, който тепърва изгражда новия си облик, това е по-скоро погрешна стратегия. Може да се случи на малко по-късен етап.

Имаме интерес към една ниша, която големите телевизии постепенно изоставиха - българските сериали. В момента сме на етап проучване и е рано да говорим за конкретни продукции и жанрове, но те подхождат идеално на концепцията ни за развитие на Bulgaria ON AIR.

Цялото интервю четете тук