Трите най-големи проблема на Twitter

Защо нещата за Twitter не вървят?

15.06.2015 | 13:43 Редактор: Велко Каменов
Трите най-големи проблема на Twitter

На 12 юни 2015 г. главният изпълнителен директор на Twitter Дик Костоло обяви, че се оттегля от поста си след почти 5 години начало на компанията. Въпреки че до преди седмици твърдеше, че няма да напусне Twitter, Костоло явно е променил мнението си заради невъзможността на компанията да отговори на очакванията. През април акциите на Twitter загубиха над 30% от стойността си заради слаби финансови резултати.

От 1 юли управлението на компанията ще поеме един от основателите ѝ – Джак Дорси. Защо се стигна до промяната? Социалната медия Twitter изпитваше проблеми в 3 важни области, отбелязват анализатори от Bloomberg.

На първо място Twitter не успя да привлече достатъчно хора, които да използват платформата и да диверсифицира продукта си, което доведе до слаб ръст на потребителите. По-голяма част от ръста на потребителите в социалната мрежа дойде от страни различни от САЩ, а те носят по-малко приходи на компанията в сравнение с местните потребители.

Освен това растежът на Twitter беше спиран и от социални приложения като Instagram и WhatsUpp – и двете собственост на конкурента Facebook.  

Усилията на Twitter да печели от  реклами, които някога представляваха светлина в тунела за компанията, започват да носят приходи, по-ниски от очакваните на Уол Стрийт.

Въпросът е дали Twitter ще намери начин да се справи с тези предизвикателства и да възвърне доверието на инвеститорите.