Как се стигна до провала на Yahoo?

Verizon постигна споразумение да купи основните активи на интернет пионера за 4,83 млрд. долара

26.07.2016 | 12:24 Редактор: Луиза Божинова
Как се стигна до провала на Yahoo?

Епилогът на тази дълга, тъжна история на Yahoo!, уеб портала с темпераментния удивителен знак, най-накрая е написан. След като се очерта като топ кандидат в петмесечната надпревара, Verizon Communications постигна споразумение да купи основните активи на интернет пионера за 4,83 млрд. долара.

Главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер ще съдейства за прехода до пълната продажба и след това може да напусне компанията с удобното обезщетение от над 50 млн. долара в брой и акции. Така че нека не тъгуваме за нея, пише Брад Стоун за Bloomberg.

Но неизбежно едва ли ще има водопад от похвални слова за проваления ѝ опит в продължение на последните четири години да преобразува компанията. Тези разсъждения обаче ще бъдат до голяма степен несправедливи, защото смаляването и убиването на Yahoo не са напълно нейна вина. Най-малкото частично вина носят основателите на компанията Джери Янг и Дейвид Фило.

Ранната история на Yahoo вече е митология в Силициевата долина. Като завършващи студенти в Станфордския университет през 1994 г. Янг, увличащ се по математиката тайвански имигрант, и Фило, тих програмист от Луизиана, създадават директория от линкове, наречена "Ръководство за World Wide Web на Джери и Дейвид“. Това е удобна карта на иначе неудобния по онова време цифров пейзаж и затова е много обичана от ползващите мрежата.

През април 1994 г. сайтът е преименуван на "Yahoo!“. Днес има две версии за произхода на името, превърнало се в истински бранд. Според първата думата е заета от романа на Джонатан Суифт "Пътешествията на Гъливер“, където означава раса от груби и тъпи човекоподобни същества (в българския превод на книгата - яху, яхуси). Именно на тази версия настояват Фило и Янг, твърдейки, че избрали думата, която използвали навремето като студентски жаргон за неопитен южняк, със значение "груб, прост, недодялан“.

Според втората версия обаче Yahoo е акроним, образуван от фразата „още един йерархичен досаден пророк“ (англ. Yet Another Hierarchical Officious Oracle). След като Yahoo се оказва регистрирана търговска марка на сос за барбекю, Янг и Фило поставят удивителен знак след името.

Цялата статия прочетете на Investor.bg