Джак Ма хвърля ръкавица на китайските банки

Alibaba пуска MYbank

24.06.2015 | 12:50
Джак Ма хвърля ръкавица на китайските банки

Джак Ма хвърля ръкавица на китайските банки

Китай се превръща в сцена на нарастващо съперничество - в единия ъгъл е Alibaba Group Holding Ltd, който притежава най-големия онлайн ритейлър в страната. В другия са най-големите китайски банки. Тази седмица Alibaba пуска MYbank - онлайн кредитор, който се прицелва към рекордно високите депозити на китайците от 7,8 трлн долара и потока банкови приходи, които се предвижда до 2020 да се удвоят.

Банките отвърнаха на удара като навлязоха в бизнеса на Ма, онлайн моловете. Това, което става в Китай е размиване на границите между банкиране и електронна търговия. Китайското правителство продължава да насърчава конкуренцията във финансовата индустрия, а китайците все по-масово използват компютри и мобилни телефони, за да банкират и пазаруват.

"Китайските банки се събудиха и разбраха, че предизвикателството от навлизането на Alibaba в банкирането е истина", казва Дейвид Хи, базиран в Хонконг партньор и управляващ директор на Boston Consulting Group. "За тях е-търговия е отбрана, както и контраатака".

Industrial & Commercial Bank of China Ltd., най-печелившата компания в света с над 10 пъти по-високи нетни приходи от Alibaba пусна платформа, позволяваща на търговци да продават на клиентите на банката вино, шампоан, електроуреди и др. China Construction Bank Corp., Agricultural Bank of China Ltd. и др. също навлизат в е-търговията.

 

Още по темата

Коментар от Хонконг на Ивон Ман, Bloomberg

Да, Джак Ма срещу най-големите банки на Китай. От една страна имаме My Bank - онлайн кредитора на Alibaba, която стартира утре /25 юни 2015/. Те ще таргетират малки кредити, ще имат модерна технология за разпознаване на лицето. От другата страна са китайските банки. Те казват - ей, щом Alibaba влиза в играта, ние трябва да направим нещо. И те също ще пуснат свои онлайн молове. Е-търговията като оръжие за отбрана! Дори контраатака.

Тази битка остане само онлайн. Няма планове част от инвентарите да се предлагат физически.

Според някои анализатори потенциалът на уеб-базираните услуги - финансови или ритейл - е огромен за Китай. Те казват, че това е бъдещето на финансите, включително и банкирането - говорим за интеграция на уеб. Вече нямаме само местни клонове, физически офиси или магазини. Тук говорим за интеграция с уеб и мобайл.