Технологичните гиганти срещу стартъпите-партньори или врагове: Майер

03.02.2015 | 16:10
Технологичните гиганти срещу стартъпите-партньори или врагове: Майер

Интервю на Джули Майер, една от най-успешните жени-предприемачи и основатели на компании за рисков капитал в Европа пред Bloomberg ТВ.

Джули Майер е една от най-известните фигури в европейската технологична индустрия.

Влиятелен инвеститор, Майер е подкрепила едни от най-големите компании от дот-ком бума и продължава да търси възможности в сектора, водена от надеждата, че този бизнес модел ще революционизира икономиката.

Родена в Мичигън, САЩ, MBA по английска литература от университета Валпарайсо, INSEAD, основател на First Tuesday, основател на Ariadne Capital, основател на Enterpreneur Country, управляващ партньор ACE Fund.

В студиото на Bloomberg TV в Лондон Джули Майер разговаря с Манъс Крани, Анна Едуардс и Марк Бартън от Bloomberg.


На сайта можете да привлечете - колко? - 5-600, 700 души, които се интересуват от технологии днес. Това е война. Но битка ли е или просто прогрес? Дали е битка между: "Имам идея! И предизвиквам света" или "Тихо-леко напредвам с идеята си"? Кое печели?

Днес светът е друг.

Давид вече не се опитва повече да убие Голиат.

Те се опитват да си партнират.

Голиатите във всяка индустрия се опитват да се бият помежду си. А би трябвало да си кажат, че има дигитални победители, които създават толкова голям мрежов ефект - като Apple срещу Amazon и Google.

Ако аз съм банка, застрахователна компания, търговец, бих се насочила към реалните конкуренти - технологичните компании от Пало Алто, компании като Uber, AirBNB, и другите. Бих научила някои уроци, бих си направила правилник как да се справя с тях.

Ние се опитваме да насърчаваме Давид и Голиат да танцуват заедно.

Да им дадем упътване, наръчник, учебник и средства как да го правят.

Това е различен тип война.

В нея въпросът е дали знаеш кой е твоят конкурент?

 

Още по темата

Google е гигантът, Голиат, нали? Той инвестира в Uber. И сега приятели ли са или са френемис? Какви отношения имат? Много компании трябва да се запитат за това по повод своите партньорства.

Времето на бизнеса на платформите, създаден от FB, Apple, Amazon и Google преди 15-20г изтича. А не виждаме нищо ново.

Какво направи Uber - създаде практически една нова платформа от едно приложение, което побърка хората и им донесе купища пари.

Това е много интересно, защото показва, че има съвсем нови части на индустриалния пейзаж - като например такситата.

Но ни показва разликата в начина, по който се работи в Силициевата долина, където носи стотици милиарди долари и създаде например Uber, и начина, по който се работи в Европа.

Има много добри компании, които позволяват да има таксиметрова индустрия тук, нали? Ние не смущаваме и не разрушаваме нищо. Ние не изграждаме нещо ново. Ние позволяваме и разширяваме съществуващата индустрия.

Смятам, че има разлика в методите.

И не става дума за правилно и погрешно.

Предизвикателството е как да ускорим и увлечем хората да приемат това, което се случва така или иначе.

 

Още по темата

Споменахте връзката между Google и джудо - какво е това?

Просто ме дразни всичко, което казваме, че ще направим на Google в Европа и го оценявам като глупаво.

"Ще го затворим", "Ще го забраним", Ще го боготворим", ще направим това или онова..

Най-добрият начин да се конкурираш във военно време е да използваш енергията на този, който те напада срещу самия него.

Платформените компании като FB, Amazon, Apple и Google играят игрите на бизнес моделите. Те налагат своите бизнес модели над своите екосистеми.

И ние, във Великобритания и Европа трябва да измислим по-добър бизнес модел.

Това, което те не правят е да насърчават хората икономически за потребителските данни.

Те ни използват нашите данни и не ни дават нищо за тях.

Това подкрепя тяхната пазарна капитализация.

Така че хватката от джудото е да признаеш във всяка индустрия, че данните на потребителите - нашите данни - било здраве, финансови услуги, телекомуникации или друго - са новото, което влиза в бизнес модела.

И големите корпорации, нетехнологични, традиционни бизнеси трябва да насърчат икономически техните потребители - кешбек, намаления, всякакви начини има да кажеш: "Благодаря, Марк, че ми каза повече за себе си! Сега искам да се включиш в нашия бизнес".

Google не получава никакво предизвикателство в това отношение.

Защото хората си казват - "О, те са толкова успешни! Да ги боготворим ли или да ги мразим? Я най-добре да ги махнем!".

 

Интересно, Ана Ботен, която управлява Santander написа тази сутрин една статия, в която казва, че Santander е решил да работи в дигиталната сфера.. Знам, вие говорите за малката рекламна общност, която може да създаде следващия революционен ап, но ето - Анна Ботен се е сетила за идеята за банката, която пази идеи. Съхраняване на идеи - нещо, което правим много добре. Тя ще предизвика Amazon като предложи това като продукт. Това е Голиат срещу Голиат. Нали?

Да, тя е невероятна! Ана е много динамичен лидер и Santander е в много добри ръце. Смятам, че това са точно този вид идеи, не по начина, по който тя ги развива, но като посока. Обожавам посоката, която дава, въпросът: "Какво правим ние добре като фирма?".

Мисля, че успехът трябва да се имитира.

Би трябвало да се имитира успешно и решиш как да бъде адаптиран спрямо собствената ти ситуация. За мен е ясно вече кои компании са много успешни.

Като човек, който се занимава с рисков капитал във Великобритания, аз не искам просто да имитирам успеха на Пало Алто. Аз искам да гледам по-дълбоко в това, което правим добре в тази страна. Да разбера какво правят другите, да го приложа към настоящия пейзаж и да разбера как да направим световна компания.


коментирай >
Още от Техно
ТV Програма
Сега
Следва
гледай на живо Video пълна програма