Залагаме на Китай, Индия и Корея като нови пазари за туризма

Имаме амбицията да създадем общ продукт със съседните държави, коментира заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева

19.07.2015 | 17:59 Редактор: Мариета Иванова
Залагаме на Китай, Индия и Корея като нови пазари за туризма

Китай, Индия и Корея са новите пазари, върху които ще се фокусира работата на Министерството на туризма. Това стана ясно от думите на заместник-министъра на туризма Ирена Георгиева, предава Агенция Фокус.

„Това са далечни пазари, но тук имаме амбицията да създадем един общ продукт със съседните държави, защото е разбираемо, че туристите от далечната дестинация идват, за да видят повече от една страна в съответния регион,” коментира пред журналисти Георгиева, която посети Роженския събор.

„Това са относително нови традиционни пазари за развиване на рекламата със страните от Европейския съюз, Казахстан, Азербейджан и Молдова”, коментира още, заместник-министър Георгиева.

На въпрос дали след кризата в Тунис се пренасочват туристи към България Георгиева заяви,  че според справките, които получават след кризата в Тунис немските туроператори са пренасочили чартъри към България. - „Отразява се някакво преразпределение на немските туроператори в полза на България,”коментира тя и допълни, че пренасочване има и към Турция.

Георгиева каза още, че според данни от преди две седмици е отчетен 20% спад на туристи, но това е средно число за различните пазари, на които имаме туристопоток. Спадът е от страна на руски туристи, стана ясно от думите й. Затова пък туристите от Германия бележат ръст от 4%. Тя уточни, че по-точни данни за летния туризъм може да има  в края на август и началото на септември.