Петролът подкрепя дългосрочно туризма: TUI

11.12.2014 | 10:39
Петролът подкрепя дългосрочно туризма: TUI

Директорът на TUI AG Фриц Йосен съобщи, че компанията е изпълнила целите си над обещанията, благодарение на програмата за ефективност, въведена във фирмата.

"Сега влизаме във фазата на растежа, за което ще ни помогне успешното сливане с TUI Travel Plc", каза Йосен, цитиран от DW.

След период на преструктуриране, TUI обяви, че инвестира в подобряване на портфолиото си от хотели и ще купи още пътнически кораби.

Подразделението на TUI, Hapag-Lloyd, предлагащо луксозни круизи е на път да излезе на печалба през следващата фискална година, съобщи Йосен.

На 17 декември TUI AG ще приключи сливането с британския си клон TUI Travel Plc, а името на новата група ще бъде обявено следващата седмица.

Сливането на двете компании ще създаде най-голямата група в туризма с общо около 74000 служители и оборот от 18,7 млрд евро. Йосен обяви, че групата ще си постави за цел печалба от 1 млрд евро за фискалната година 2014/15.

Сливане

Британската TUI и германската TUI финализираха условията по сливането през септември 2014. То ще доведе до синергии, каза Йосен, добавяйки, че "служителите няма за какво да се тревожат", защото няма да има съкращения.

Новата компания ще бъде базирана в Германия, но акциите й ще се търгуват в Лондон от 17 декември 2014.

TUI Travel ще спечели 320 млн лири от сливането каза Джейми Роло, анализатор в Morgan Stanley, цитирани от Телеграф.

Британският вестник съобщава за тревога около "неконвенционалната" структура на управление, която бе обявена за разширената компания - двустепенна система на борда, седалище в Германия и акции, търгувани в Лондон и Франкфурт.

Британските акционери

Бракът между TUI Travel и германската компания-майка TUI AG, която притежава над 55% от британската отдавна се очакваше в Ситито, но предишният опит за обединение от 2013 се провали, заради несъгласието на акционерите на британския бизнес с финансовите условия, пише Телеграф.

Инвеститорите в британската група, основана през 2007 чрез сливането на First Choice holidays и TUI AG отдавна очакват поглъщане от германската компания-майка.

Според Джейми Роло при последното предложение миноритарните акционери от TUI Travel ще добавят 0,3999 нови TUI AG акции за всяка притежава акция, като всъщност германската компания ще плати за поемането на контрола над британския си бизнес. Роло оценява това на 48 пенса на акция.

Според анализаторите от Berenberg bank сливането ще опрости структурата на компанията и ще доведе до оперативна и данъчна синергия, които ще спестят към 900 млн евро на акционерите, съобщава АФП.

TUI Cruises очаква да има шест кораба до 2017. Съвместното дружество на Royal Caribbean Cruises и TUI AG разчита да запази водещата позиция на германския пазар на круизни пътувания.

 

Телефонно интервю на главния изпълнителен директор на TUI AG Фриц Йосен за Гай Джонсън от студиото на Bloomberg в Лондон

 

Още по темата

Как променя правилата на играта спадът на цената на петрола за вашия бизнес?

Смятам, че цената на петрола е важна, но в по-дългосрочен план.

Както знаете, ние хеджираме горивата, защото след като обявим цените на почивките си, не бива да разчитаме на големи промени в цените на петрола.

Това ограничава риска и краткосрочните възможности.

В дългосрочен план обаче, понеже разчитаме, че САЩ ще бъде вносител и в бъдеще, цената определено ще помогне много в нашата индустрия.       

 

Да говорим за цифрите, които обявихте на 10 декември. Посочихте 10-15% ръст в прогнозата си?

Миналата година постигнахме 14% ръст в EBIDTA. Очаквахме между 6 и 12% и постигнахме 14%.

Имам принцип да изпълнявам обещанията си.

Затова когато сега казваме между 10 и 15%, това включва също и милиарда. В началото на програмата си преди две години казахме - около милиард. Мисля, че се вписваме в нея.

Ако анализираме икономическата и геополитическа ситуация в момента, ако постигаме ръст от 10-15% на печалбата EBIDTA, това ще бъде много добре.

 

Още по темата

Казахте, че обичате да изпълнявате обещанията. Някой спомена, че може би тези насоки са дори малко по-консервативни. Това вярно ли е?

Мисля, че няма нищо лошо в консерватизма.

Ако казвате консервативно и това означава, че изпълнявате обещанията си, добре.

Особено ако сега погледнете съобщението за обявен ръст от 5-10% ръст, това е също важна цифра.

Особено като имаме предвид, че все още сме в процес на поглъщане с  британското дружество.

Тези цифри са много солидни.

 

Говорите за геополитика - Турция, Египет - две големи дестинации за компанията ви.  Ще видим ли промени в динамиката на резервациите? Кажете ни каква е прогнозата ви?

Да, има промяна.

Египет бе труден за нас миналата година, но сега се възстановява.

Виждаме как цифрите се връщат към добри нива.

Турция е малко по-трудна, отколкото преди година, но като цяло хубавото е, че имаме много силен паунд и имаме германци, които много пътуват.

Така че дестинациите може да се променят, но резервациите ни и търговията ни върви.

 

Да поговорим за сливането. Уверен ли сте в обещанията, които дадохте и ще ги изпълните ли?

Да.

 

Кратко и ясно. Някакви проблеми, които да забелязвате в момента? Има ли някакви насоки по синергиите, които ще дадете? Дали насоките за синергиите за сто милиона, за които говорихте - пак ли сте консервативен?

Всъщност тези насоки за 100 млн, които бяха обещани, трябваше да се потвърдят от счетоводителите. Затова можем да очакваме да са реални. Тук също ще спазим обещанието си.

Това е нещо, което също е ясно.

Не сме приключили сливането, това ще стане в петък, 12 декември.

Новите ни акции, TUI AG ще се търгуват в Лондон от 17 декември. Така че сме в навечерието на сливането и много се вълнуваме. Това е история на растежа, който ще се реализира в обещаната синергия.

 

Къде ще продавате Hapag Lloyd? Вторият ми въпрос е дали сте предложили работа на Хариет Грийн - трябва ли да й предложите? Какво ще прави тя?

Не знам какво ще прави Хариет Грийн - питайте нея.

Що се отнася до Hapag-Lloyd Cruises, а не контейнерите, да ще излезем на печалба. Това е насока, която сме дали. Какво ще правим е друг въпрос. Но вече сме казали, че анализираме бизнеса, за да видим дали е основен или и какво ще правим.

Що се отнася до контейнерите, все още смятаме да ги продаваме. Ясно е, че както знаете този актив или трябва да се продаде, или да се направи IPO. Нужен е капиталовият пазар, за да се може да се привлече интереса на всички акционери, включително и на нашия чилийски партньор, за да заработи.