27% двойки по математика на матурата в 7кл

Учителите от Смолян - най-добри след софийските

03.06.2015 | 15:25
27% двойки по математика на матурата в 7кл

Министерството на образованието представи предварителни данни за резултатите от изпитите по български език и литература и математика на 20 и 22 май 2015, матурите, с които се кандидатства след 7кл.

От статистиката се вижда, че почти всички деца са се явили на задължителните БЕЛ и математика - съответно 54 500-54300 и само с хиляда по-малко - на останалите три изпита с кодовите наименования КОО "ОНГОР", КОО "ПНЕ" и ЧЕ /вероятно чужд език/ - по 53300-53400 деца.

Абревиатурите са на Министерството на образованието.

 

Физиката е предметът на 2015
Биологията загуби короната на 2014

 

Сравнителната таблица за три поредни години - 2013-2014-2015 показва ясно, че децата залагат на ученето на чужд език повече, отколкото на български. Става ясно, че математиката не се учи тази година или се учи най-зле отколкото в последните 3г. и най-зле от всички останали предмети. Тепърва МОН ще обяснява защо е така.

Още по темата

Ако "ХООС" означава предмета химия, виждаме, той предизвиква много голям интерес сред децата и/или се преподава най-добре. А "ФА" - ако това е предметът физика, е загубил позициите си в сравнение с 2013, но остава любимият предмет за 2015. "БЗО" - ако това е предметът биология, е отпаднал от позицията "най-любим" за 2014.

Ако "ИЦ" означава предметът история и цивилизация, виждаме, че интересът към нея, предизвикан миналата година, през 2015 е бил изгубен. Трайно се понижава интересът и към "ГИ", ако това е предметът география.

 

Защо нямат шестици

 

От сравнението на резултатите на децата в 6 и 7кл и извода на Министерството на образованието от изнесените данни става , че:

  • - в 7кл децата не учат добре, защото имат повече учители
  • - в 7кл не учат, защото материалът е по-сложен
  • - в 7кл не учат, защото има натрупани пропуски
  • - в 7кл не учат заради възрастовите си особености /!?/

От разпределението на резултатите по градове много ясно се вижда, че децата от София и големите градове постигат по-добър резултат в сравнение с учениците от по-малките градове. Виждаме и че червената линия на резултатите от 2015 изостава в сравнение с 2014 и тенденцията "малък град-по-слаб резултат" е по-добре изразена вече.

Положително е присъствието на Смолян като град, в който училищата дават втори най-добър резултат след София.

Тъжното е, че всички градове са си понижили резултатите от миналата година.