Гордея се с труда на моите родителите - за трета година

Проект на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН

28.05.2015 | 16:00 Редактор: Пролетина Съботинова
Гордея се с труда на моите родителите - за трета година

За трета поредна година стартира проектът „Гордея се с труда на моите родителите“.

На 30 октомври 2015 повече от 30 компании в страната ще отворят врати за децата на своите служителите, за да им покажат защо трудът на техните родители е важен.

Инициативата на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН има за цел да задълбочи връзките между образованието и реалния бизнес, и да запълни недостатъчното кариерно ориентиране в училищата. Медийна група България Он Ер е една от компаниите, които участват в проекта от самото му създаване.

Освен превърналия се вече в традиция Ден на отворените врати за децата на служителите на работно им място, през 2015 проектът ще включи и нови инициативи.

На 15 ноември 2015 ще се проведе Базар на професиите, на който компаниите ще трябва по атрактивен и достъпен начин  да представят на ученици същността на професиите.


"Най важните хора, бъдещето идва да ни оцени и да ни каже дали им харесва и до каква степен. Дали може да говорим на разбираем език за него, и дали може да го мотивираме да избере някоя от тези професии.

Изключително мотивиращо за служителите, увеличава лоялността на практика се получава една връзка не между фирма и служител, а служител и семейство", заяви председателят на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН Огнян Траянов.

Според проучване на организаторите, миналогодишната кампания е успяла да разбие стереотипите за най-желаната професия футболист, фотомодел пожарникар за над 83% от децата, а 89 на сто от тях са осъзнали, че трудът означава да си полезен за себе си и за другите.

Отделно от проекта Гордея се с труда на моите родители, Българската мрежа на Глобалния договор на ООН започва и кампания „Отговорния избор“.  Обучение на потребители и служители в различни компании ще набляга на ролята на клиента като коректор за поведението на фирмите.

"Как той със своя избор, купувайки определена стока от определен производител, може да го стимулира, защото той е приложил някакви модерни технологии, защото той е спазил екологични норми или просто защото чрез иновации е получил по ниска цена", коментира още председателят на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН Огнян Траянов.

В рамките на програмата, организацията започва и кампания против рекламите, с които се манипулират децата.