Програмата за саниране е насочена към всички 265 общини у нас, подчерта министър Павлова

Целта на Тол-таксите е да се въведе по-справедлив начин за заплащане

18.02.2015 | 13:54 Редактор: Ирина Георгиева
Програмата за саниране е насочена към всички 265 общини у нас, подчерта министър Павлова

Националната програма за саниране се реализира на територията на всички 265 български общини.  Това заяви в сутрешния блок на Нова телевизия „Здравей, България“ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя опроверга твърденията на опозицията, че санирането е само за големите градове. По думите и Програмата, която е напълно прозрачна и с ясни правила, предприета от правителството, има за цел да подпомогне нуждаещи се граждани.

"Опозицията няма аргументи срещу санирането и затова си служи с манипулации и лъжи. Това се дължи на завист, защото ние напипахме пулса на обществото. Програмата достига до 2.5 млн. души, без значение от политическата им и религиозна принадлежност, което се използва от опонентите за предизборни дивиденти и съзнателно заблуждаване на хората за смисъла на санирането." - подчерта още министърът. 

Министър Павлова обясни, че към днешна дата са подадени 11 искания за сключване на договори за целево финансиране от Враца, Варна, Плевен. 4 искания са подадени от Мадан и 2 от Момчилград, които са малки общини с кметове на ДПС. Останалите са от Плевен и Димитровград.  

"Виждате, че няма общини само на ГЕРБ, а от всички политически сили. Дори община с кмет на БСП успя първа да сключи договор." -  заяви Павлова. 

Министърът подчерта, че националната програма за саниране е предизборен ангажимент на партия ГЕРБ, залегнал в правителственото споразумение и няма нищо общо с предстоящите местни избори.

"Изпълняваме ангажимента си още в първите 100 дни на управление. Инвестираме 1 млрд.лв. в икономически и социален проект, в който ще участват над  2500 малки и средни фирми, а целта е да удължим живота на панелните сгради, чрез конструктивно укрепване, да намалим сметките за ток на гражданите и да направим модерна градската среда с красиви, уеднаквени и подредени сгради." - изброи министърът. 

Павлова заяви, че не може да се съпоставя програмата за саниране с нуждата от подпомагане на пострадалите от бедствия.

"Ние помагаме и на хората в беда. Вчера Министерски съвет одобри 28 млн.лв. за пострадалите региони, така че мислим и за пострадалото население." - обясни тя.

Министър Павлова припомни, че мегаломанските проекти, от които няма никакъв смисъл за обществото са патент на други партии.

"Само ще припомня, че за яз. „Цанков камък“ бяха изхарчени 1 млрд.лв. за 80 мегавата електроенергия, което е около 3% от мощностите ни в страната. С този проект не намаляха нито сметките за ток, нито се оправи икономиката. Напротив – този проект загроби НЕК с дългове, от които страда цялото общество." - заяви Павлова.

Тя подчерта, че Националната програма ще създаде икономически и социален ефект за милиони граждани, а същевременно ще се намалят сметките за ток и ще подобри състоянието на сградния фонд. 

Министър Павлова напомни, че сдружението, което се регистрира е целево с ограничени правомощия и неговата цел е да получи само финансовата помощта от държавата, без да се обременява с неплатени сметки. Няма ограничение жилището, което се санира след това да се продава.

"Апартаментът може да се продава, но да остане с жилищно предназначение, а не търговско. Нелепо е да се твърди, че хората ще изгубят собствеността на имота. Неприкосновената частна собственост е гарантирана по конституция." - обясни Павлова. 

Лиляна Павлова бе категорична, че няма да се опаковат конструктивно неукрепени сгради, а целта е да има надеждни жилищни блокове, чийто живот да бъде удължен. Министърът добави, че остъклените тераси също ще бъдат санирани и няма да се премахват.

"Около 80% от терасите са остъклени." - заяви министърът и добави, че за тях важат еднакви правила. 

В предаването министър Лиляна Павлова коментира и въвеждането на Тол- такси за движение по магистралите. Тя обясни, че целта е да се въведе по-справедлив начин за заплащане, като целта е да се заплаща не времето за пътуване, а  разстоянието.

"По –справедливо е тези, които пътуват повече да плащат повече, както и автомобилите на 3,5 т. и транзитно преминаващите автомобили." - заяви Павлова.

Тя подчерта, че целта на реформата е да се генерират повече средства за поддръжка и строителство на пътища у нас, тъй като генерираните от винетни стикери 200 млн.лв. са недостатъчни, при нужда от 1 млрд.лв., за да имаме европейски пътища. Според Павлова по този начин ще имаме възможност за по-дългосрочна визия в пътния сектор, включително за доизграждане на магистралите, които ще извадят тежкия трафик от малките пътища и те няма да се руша толкова бързо.