Спира се движението на влакове в участъка Нова Загора-Карнобат

Трасето е с дължина от около 80 км и се предвижда пътниците да бъдат трансбордирани с автобус по него

17.11.2014 | 16:50 Редактор: Ирина Георгиева
Спира се движението на влакове в участъка Нова Загора-Карнобат

Спира се движението на влакове между Нова Загора и Карнобат, за да се гарантира безопасността в жп гарите, които се управляват ръчно, предаде МТИТС. Това стана ясно по време на инспекцията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на 17 ноември. Трасето е с дължина от около 80 км и се предвижда пътниците да бъдат трансбордирани с автобус по него. Това ще продължи докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника. 

В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, поради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив – Бургас. Изпълнителите на обекта поеха ангажимент пред министър Московски, че ще ускорят изпълнението и до месец и половина ще бъде възстановено нормалното влаково движение. До тогава пътниците ще бъдат трансбордирани с автобус от гара Нова Загора до гара Карнобат, като разходите за това ще бъдат за сметка на фирмите-изпълнители по проекта.   

През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка, на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. По тази причина министър Московски направи спешна проверка на място, за да се запознае със ситуацията и да въведе мерки за повишаване на безопасността. 

На жп гара Бургас, Ивайло Московски съобщи, че е провел разговор с министъра на културата и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателната процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж. Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г

"Ще направим всичко възможно да ускорим работата и да използваме пълноценно европейското финансиране." - каза министър Московски.

Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата е  8,1 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи).