България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

По времето на Кръстев не били прилагани мерки от Плана за оздравяване на БДЖ!

Бившият изпълнителен директор на железниците твърдеше, че схема за развитие няма, а сегашният такъв посочи две - от 2010 г. и 2015 г.

06.02.2018 | 09:31 Редактор: Жанета Нейкова
По времето на Кръстев не били прилагани мерки от Плана за оздравяване на БДЖ!

Не съществува план за оздравяване на БДЖ и никой не работи по него. Няма предвидени пари за нови влакове, понеже няма как да си ги купим.

Това заяви пред Bulgaria ON AIR бившият изпълнителен директор на БДЖ Християн Кръстев, който в участието си през изминалата седмица дори намекна и за корупция.

Днес в студиото на "България сутрин" изпълнителният директор в момента на държавните железници Владимир Владимиров отговори на твърденията на Кръстев.

"Не се  учудвам от думите на господин Кръстев, защото по времето на управлението си той не е прилагал нито една мярка от Плана за оздравяване и развитие на БДЖ", посочи гостът на Bulgaria ON AIR.

Владимиров визира съществуването на два плана за реформи в железниците, като първият е от 2010 г., а вторият от 2015 г. - който актуализира онова, което трябва да бъде свършено.

От 2010 г. досега са извършени 400 мерки, подчерта изпълнителният директор.

"Само по времето на господин Кръстев този план не е прилаган, няма нито една извършена мярка", обясни отново Владимиров, с което отговори на обвиненията му по-горе. 

Той отбеляза още, че във връзка с всички 400 реформи, извършени с плана от 2010 г., БДЖ получава "нотификация" от Европейската комисия за одобрение и определяне на мерките като "жизненоважни".

"В края на 2017 г. получаваме втора нотификация от ЕК, с която се разрешава държавата да помогне на националните железници с определени средства, като част от тях вече са предоставени", информира Владимиров.

Гостът на телевизията бе категоричен, че не може да се съгласи с думите на Християн Кръстев и по отношение на бъдещето на БДЖ, тъй като към този момент се подготвя техническа спецификация за закупуването на нов подвижен състав, а парите за това ще бъдат разчетени в следващия държавен бюджет.