Първа среща с Tesla Model S P90D

Коментар на Хана Елиът за Bloomberg Pursuits от Ню Йорк

14.09.2015 | 16:18 Редактор: Георги Стоянов
Първа среща с Tesla Model S P90D

Карах електрическата Tesla P90D, модел 2016, из цял Ню Йорк. И тя беше по-бърза, по-удобна и по-практична, отколкото се надявах. 

Тук има няколко неща, които трябва да знаете за Tesla P90D. Тази нова версия на Модел S изглежда, като старите версии.

Тя има сладки 21 инчови джанти, панорамен подвижен покрив, заоблени странични линии, стилни, светещи и през деня LED фарове и характерния заден спойлер.

И както и другите модели изминава еквивалента на 38 километра за литър бензин в града и 42 километра за литър на магистралата.

Ако включите обаче „турбо” опцията промяната ще е чувствителна. Колата е невероятно бърза.

Всички признават, че с тази опция колата е по-бърза, от който и да е седан. Направо няма да повярвате, защото от тази кола ще ви се завие свят, ако наистина настъпите педала.

Колата може да развие 100 километра в час за 2,8 секунди. Може да развие скоростта на Lamborghini или Maclaren.

Но за разлика от тези коли, скоростта тук е следствие от постоянно ускорение. Няма забавянето при смяната на скорости – това е едно от предимствата да карате електрическа кола.

И компанията твърди, че колата може да достигне ускорение от 1,1 G. Така че усещането е несравнимо с това, в която и да е друга кола.

Tesla продължава да рафинира и подобрява вътрешните технологии. 17 инчовата тъчскрийн конзола работи гладко, контролирайки музиката, навигацията, климатика и разхода на батериите.

Пробега на колата с едно зареждане е приблизително 480 километра. Седалките предлагат много пространство за широки гърбове, дълги кака и като цяло високи хора.

От зад имате опцията за две допълнителни места. Аз обаче харесах огромния багажник, който получавате, когато предпочетете стандартната конфигурация от 5 места. 

От всички забележителни характеристики, готини технологии и софтуер в тази кола, има едно нещо обаче, което ми направи впечатление, че е малко не на място и това е фактът, че за да превключите посоката на движение вие го правите от волана, като при старите коли от 50-те и 60-те години.

Вие наистина дърпате ръчката надолу, за да  тръгнете на пред и я вдигате, за да включите на задна. Което е малко безсмислено, защото всичко друго в колата е тъчскрийн или копчета.

Tsala са се постарали, за да гарантират, че получавате достатъчно много екстри за вашите пари.

Всичко от предните и задните камери, wifi и навигацията е включено в базовата цена от 70 хиляди долара.

Но ако изберете неща като спойлера от въглеродни нишки, увеличаването на пробега и тонколоните с висока чистота на звука, да не споменаваме и струващата 10 хиляди долара “турбо” опция, цената бързо нараства.

Цената на колата, която карах за беше близо 140 хиляди долара – не е евтина, но вярвайте ми, струва си.