Xiaomi увеличава пазарния си дял в сегмента носими устройства

Джитендра Уарал, Bloomberg Intelligence

04.06.2015 | 10:21
Xiaomi увеличава пазарния си дял в сегмента носими устройства

Коментар на Джитендра Уарал, Bloomberg Intelligence в студиото на Bloomberg в Хонконг с Ришаат Саламат.


Можем ли да поставим Xiaomi веднага след Fitbit?

Е, цифрите може и да се променят, но е интересно, че миналото тримесечие Xiaomi бе номер едно производител на смартфони след Apple. Последните 4 тримесечия са продали над 60 млн устройства. Така че имат си бранда, имат ни ниските цени и ги използват, за да продават повече от останалите устройства, които могат да се носят на тялото. Те се конкурират много успешно. Вижте им цените! 50-60 долара. Сравнете ги с Fitbit, които продават по 100 долара. Xiaomi определено стимулират бранда. И ценовата им стратегия продължава.

 

Още по темата

Колко бързо расте този пазар на устройства, които могат да се носят на тялото. Как Apple променя правилата на играта с техния Watch?

Расте много бързо. Вижте прогнозите за следващите 4 тримесечия. Пазарът се очаква да се увеличи до 8 млр долара. Има очаквания, че продажбите ще бъдат около 120 млн. Но както казвате Apple Watch подкрепи този ръст и отсега нататък всичко зависи от разработчиците. Те трябва да оправдаят съществуването на тази категория устройства и да накарат потребителите да ги носят ежедневно.

 

Почти повтаря пазара на смартфони, нали? Може и тук да се появи ценова война и печалбите да се свият?

Точно така. Но в случая на Xiaomi, стратегията им не е да печелят от устройствата, а от съдържанието. Те са свили печалбата си сега заради конкуренцията, а после може да я променят, особено в сегмента на фитнес устройствата.

 

Още по темата

Какво ще кажете за предстоящото IPO на Fitbit?

Резултатите им за първото тримесечие показват, че те все още доминират, но са застрашени от смарт часовниците, както и от компании като Xiaomi. Fitbit са една чудесна история, но има опасения дали продажбите ще растат и дали ще запазят печалбите си?

 

Шефът на Xiaomi каза, че няма да купят Blackberry или HTC. Какво означава това?

Идеята беше да има национално разширение. Но трябва да се имат предвид и регулаторните препятствия, освен това и Microsoft е в играта. Така че още нищо.


Blackberry е разглеждан отново от няколко големи компании като потенциален обект на покупка. Съобщенията от май 2015 бяха приети с изненада близо два месеца след като Blackberry обяви по-добри от очакваните резултати за тримесечието, което се прие като знак, че компанията може би обърна съдбата си. Съобщения главно от източници от Тайван бяха разпространени от всички глобални медии - за това как Microsoft и няколко китайски производители на слушалки, сред които Xiaomi, Lenovo и Huawei може би са "потенциални инвеститори". Microsoft избра инвестиционни компании да оценят възможността за придобиване на Blackberry, съобщи Digitimes.