Телескопът "Кеплер" отново ще търси живот на други планети

08.06.2014 | 15:30 Редактор: Ирина Георгиева
Телескопът

Телескопът "Кеплер" отново ще търси живот на други планети. След ремонт космическият апарат на NASA ще се впусне в 80-дневна мисия за издирване на екзопланети.

Космическата агенция е одобрила новата задача на "Кеплер", която се нарича К2, след като телескопът претърпя сериозна повреда миналата година. Две от стабилизиращите колела на апарата, които го поддържаха прецизно насочен в орбита, излязоха извън строя, на практика прекратявайки мисията му.

Сега учените отново използват апарата за търсене на далечни светове, само че по различен начин. Струващият 600 милиона долара "Кеплер" беше изстрелян през 2009 година. Космическият апарат беше натоварен с 4-годишна мисия, насочена към откриването на планети, подобни на Земята, в Млечния път.

Телескопът открива планети, като намира малки отклонения в светлинната права на звездите, които са знак, че в орбитата им има планета. До момента съоръжението е открило повече от 3800 потенциални извънземни светове, като до момента за около 960 е потвърдено, че са истински планети.