България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

7 000 деца ще участват в кампания за здравословно хранене

Малчуганите ще се научат как да си приготвят полезни и вкусни ястия, разказа Наталия Александрова

17.05.2019 | 10:05 Редактор: Бойко Димитров
7 000 деца ще участват в кампания за здравословно хранене

7 000 деца ще приготвят здравословна храна в рамките на кампанията "Ден на революцията в храненето". В нея ще се включат над 1000 доброволци, родители и учители от почти 70 населени места у нас.

В "България сутрин" Наталия Александрова от "Фондация за храната" разказа, че целта на кампанията е децата да се научат, че могат да се хранят здравословно и вкусно, без да трябва да залагат на любимите си дюнери, бургери, чипсове и всякакви други бързи храни.

"Правим кампанията за трета поредна година. Целта е да привлечем вниманието на децата и техните родители и учители към здравословното хранене. Тази година мотото е "Не яж боклуци, а зеленчуци". Изготвили сме 10 рецепти за тази кампания. Те са със зеленчуци и децата се научават как да ги приготвят и виждат, че могат да хапнат нещо вкусно и полезно. Идеята е тази година да покажем рецепти, които са алтернатива на любимите на децата - дюнери, сандвичи и друга бърза храна", сподели тя. 

Александрова допълни, че най-важният момент във формирането на хранителните навици при децата е, когато тръгнат на училище. Причината е, че те вече са сами, могат да избират каквото си поискат, а също така и разполагат с джобни пари, с които да си го купят.

"В организацията на кампанията тази година участват 1000 доброволци - родители и учители. Ние искаме да научим децата какво им дава храната и как да избират правилните продукти. Родителите дават личен пример на децата. Най-ключовият момент за формирането на хранителни навици е, когато децата тръгнат на училище - между 1 и 4 клас. Тогава те имат лафка, джобни пари и могат да избират. Невинаги обаче избират правилната храна", каза Александрова пред Bulgaria ON AIR.

Вижте повече във видеото!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК