McDonald’s със сериозна загуба в Япония

Хранителните скандали се отразиха сериозно на финансовите резултати на компанията в Япония

06.02.2015 | 15:08 Редактор: Велко Каменов

McDonald’s регистрира нетна загуба от 186 милиона долара в Япония за 2014 г. предаде Bloomberg. Продажбите за месец януари 2015 г. падат с рекордните 39%, а това е дванадесети пореден месец на спад.

Сред основните причини за слабите резултати на веригата за бързо хранене в Япония са хранителните скандали с нейно участие. През лятото на 2014 г. се разбра, че китайската компания Shanghai Husi Food Co. е продавала на ресторантите от веригата McDonald’s месо с изтекъл срок на годност. През декември 2014 г. McDonald’s Япония имаше проблеми и с недостиг на картофи, което принуди ресторантите от веригата да предлагат само малки порции пържени картофки в менюто. В началото на януари 2015 г. компанията преживя пореден удар на Японския пазар, когато се наложи да спре продажбите на пилешки хапки, след като в една от тях беше намерено парче пластмаса. В друг случай в храна, продадена в McDonald’s, беше намерен дори човешки зъб.

Освен това демографските промени в Япония също не помагат на веригите за бързо хранене. Населението на страната намалява и застарява, което дава предимство на ресторанти, предлагащи по-здравословна храна и доставки по домовете.

Главният изпълнителен директор на McDonald’s Япония Сара Казанова заяви от името на целия екип на компанията, че ще бъде направено всичко възможно McDonald's да надхвърли очакванията на клиентите си и да си върне доверието им.