Дигиталната революция е вероятно най-впечатляващият напредък от изобретяването на радиото насам. Официални изследвания твърдят, че към днешна дата повече хора на земното кълбо притежават мобилен телефон отколкото четка за зъби. Растящата скорост на пренос на данни промени не просто нашите навици, но и правилата на бизнеса. Прогнозните данни на Интерактив Адвъртайзинг Бюро България твърдят, че в края на 2014 година потребителите на смартфони у нас надхвърлят 2 милиона броя. Скоростта на интернет връзката у нас е в топ 20 на най-бързите в света.
Когато човек обаче гледа официалните данни за обема на интернет рекламния пазар в България би останал с впечатление че нещо не е съвсем точно. Ако данните за 2014 все още не са обобщени, то според официалния доклад на ИАБ пазарът за 2013 възлиза на около 40 милиона лева. Това обаче, са парите които влизат в българските компании, като не е ясно какви обеми се насочват към рекламните канали на Facebook и Google. Според изчисленията на някои от играчите на пазара това се не по-малко от още 25-30 милиона лева, а вероятно и повече. Разбира се данните са условни, защото както навсякъде и тук има сив сектор, а също и защото се отнасят само за реклама. За обема на интернет търговията например изобщо няма официални данни.
Въпреки това ако се замислим има ли друг сектор на пазара, който да се радва на повече ентусиазъм от интернет бизнеса и предприемачеството вероятно ще стигнем до отрицателен отговор. Това е така, защото положителните примери са пред очите ни. Като започнете от Марк Зукърбърг и стигнете до Васил Терзиев и Светозар Георгиев, шефовете на Телерик, които миналата година сключиха може би най-значимата сделка у нас. Най-хубавото на интернет е, че мрежата е над национална и ако си добър излизаш директно на световната сцена, няма значение къде си роден и къде се намираш имаш равния шанс да изживееш американската мечта.
Още по-хубаво е, че в България вече екосистема от добри професионалисти в дигиталния бизнес, има програмисти, има хора с идеи, има и врати на които да потропаш когато имаш смислена идея и ти трябват пари, за да я реализираш. Защото вече не е актуално схващането, че прага за влизане в интернет бизнеса е по-нисък от този в другите бизнеси, напротив истината е че конкуренцията вече е много голяма и са нужни доста пари.
И така: Как се случват нещата в интернет бизнеса, може ли този сектор да води българската икономика напред, да генерира работни места и обороти или все още е само екзотика за ентусиасти? Гости в студиото са:
Теодор Кафеджиев, основател и собственик на Всички оферти,
Георги Миленчев, сериен предприемач в интернет и
Михаил Илиев, част от екипа на СпоПал.
Вижте предаването в следващите видео файлове:
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Кадър на деня за 5 декември
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел