Авиошоу

Събота от 15:30 часа
още

Българска авиация: резултати от 2014 и перспективи за 2015

Светослав Станулов, Асоциация на българските авиокомпании

08.03.2015 | 22:07
Българска авиация: резултати от 2014 и перспективи за 2015

Светослав Станулов от Асоциацията на българските авиокомпании разговаря с Александър Богоявленски от предаването Авиошоу на Bulgaria ON AIR за резултатите от 2014 и перспективите през 2015 в българската авиация.


Българската авиация следва световните тенденции за ръст до 5% в сектора

През 2014 около 4% се е увеличил пазарът от и до България на трите основни летища, вкл. Пловдив. От 6,9 млн пътниците са се увеличили на 7,2 млн, съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании за предаването Авиошоу.

Българската авиация е превозила 29% от пътниците и е реализирала ръст от 4,4% през 2014.

„Това е нормален, средностатистически за последните години ръст, който ние, българската авиация осигуряваме. Това е и световният ръст, който дори се прогнозира, че ще се запази такъв в следващите 15-20г.“, каза Светослав Станулов.

„Ние трябва да се борим да возим наш входящ трафик. Това, че возим 40% чартърните пътници и 22% от редовните пътници, т.е. средно 30%, вече е постижение“, казва председателят на Асоциацията на българските авиокомпании.

Редовни полети и чартъри

Във Варна около една трета от пътниците се превозват по редовни линии, а в Бургас – около една четвърт.

От 10-15г. има ясна тенденция на увеличаване делът на редовните линии спрямо чартърите в общия обем превозени пътници.

Например през 2005 летище Бургас е обслужило 4000 пътника за една година по редовни линии и 1,55 млн по чартъри.

През 2014 – 2,45 млн пътници общо на летище Бургас, от които 1,8 по чартъри и 675 000 по редовни линии.

 

Варна и Бургас спрямо София

Индивидуалните туристи нарастват в света. Те предпочитат сами да организират пътуването си по интернет, включително и за планиране на почивката си в България, каза Станулов.

Съотношението между летищата Варна и Бургас, и София показва, че както преди 10г. продължава тенденцията 50% от трафикът да бъде съсредоточен в столицата, показват данните на Асоциацията на българските авиокомпании.

„По морето за последните 10г. Варна не расте като трафик, докато Бургас расте бурно и от 1,5 млн вече е на 2,5 млн“, каза Светослав Станулов.

Чуйте цялото интервю във видеото