Интервю на Стивън Удвар-Хейзи, генерален директор на Air Lease за Bloomberg.
Air Lease направи много големи поръчки във Фарнбъро. Днес и вчера, от Airbus, Boeing.. Да започнем със сделката за Airbus. Това е голяма поръчка с neo. Голямо доверие за новия тренд за преоборудване на стари модели с нови дигатели.
Вчера Air Lease направи поръчка за 60 допълнителни А321Neo.
А321 e по-дълъг от семейството на А320, с до 240 седалки и е много икономичен.
Харесва ли ви идеята да добавяте нови двигатели на стари модели? Разумно ли е за вас, като лизингова компания?
Да, разумно е и за авиокомпаниите. Те получават около 15% икономии на гориво. По-ниски разходи за поддръжка, по-ниски емисии. Самолетът е по-екологичен, по тих - една стъпка напред.
Какво ни говори това за авиационния цикъл, в който тази година във Фарнбъро лизинговите компании играят толкова голяма роля. Те правят много големи поръчки.
В последните 10г. общността на лизинговите компании се разви от 10% пазарен дял до 50% от общия пазар на покупки на самолети.
.. Един бизнес джет се опитва да ни заглуши..
Лизингът на самолети се превърна в основен начин, по който авиокомпаниите финансират самолетите си.
Сега лизинговите компании са основният клиент.
Невероятно е. Това е голяма, структурна промяна в индустрията. Не става дума за някакви цикли - като капацитет.
Лизингодателите все повече се превръщат във фактор в индустрията, те играят ролята на дистрибуционен канал в цял свят.
Къде пласирате тези самолети? Къде виждате търсене?
Развиващите се пазари в Азия, Китай, Латинска Америка, Европа. Близкият Изток. Пазарът е глобален.
Да ви питам за този глобален бизнес, защото вие, както много други лизингови компании доставяте самолети на Русия. Трудна работа ли стана това в момента?
Трудно е, но всички наши операции в Русия са за продукти на Boeing и Airbus. Нямаме лизинг на руски самолети.
Ние носим 737, самолети от семейството на А320 на големите руски авиокомпании.
Ако има нови санкции срещу Русия, бизнесът, основан на модел като вашия, би трябвало да се промени.
Съществуващите самолети обаче ще бъдат защитени. Ще бъде засегнат само допълнителния бизнес.
А това е само един пазар, както казвате. Китайският пазар - китайските производители на самолети се опитват да настигнат Boeing и Airbus. Имат много работа обаче. Дали това би било интересен тренд?
Първоначално основният производител на граждански самолети в Китай, Comac, се насочи към вътрешните превозвачи. Опита се на влезе при китайските компании - Air China, China Southern, China Eastern с новите ARJ21 и 919.
Следващата фаза от развитието им ще бъде да излязат на международния пазар. Да изнасят самолети от Китай в чужбина. Вероятно до 8-10 години.
"Величие" за контрапротеста: Жалък панаир на бедността и страха
ЕС договори намаляване на парниковите емисии с 90% до 2040 г.
Кое е най-важното събитие в света за отминаващата си 2025 година?
19-годишна загина при катастрофа в района на Бобов дол
Как да постигнем здрава и сияйна кожа?
4 вида кашлица според причините
Пробив в лечението на рака на панкреаса – как действа CAR-NKT клетъчната терапия?
Как студеният въздух влияе на лигавицата на носа и синусите?
Уникално откритие в Александрия: Археолози се натъкнаха на кораб от Древен Египет
Комета може да унищожи Земята, твърди религиозен лидер
Астроном от НАСА с научни доказателства за произхода на Коледната звезда
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Шофьор получи 10 глоби, направени от друг водач
Наградиха призьорите на спортното училище във Варна за 2025 г.
Банско открива зимния сезон в събота
Закопчаха 42-годишна варненка с дрога зад волана
България е на първо място в ЕС по деца пушачи
Броят на местата за настаняване расте през октомври с 2,7%, а на леглата – с 4,4 на сто
Шимкус от ЕЦБ не съветва за нови лихвени намаления заради изненадващата сила на икономиката
Прогнозата за намаление на лихвите от Фед изпрати азиатските индекси в различни посоки
Битката за председател на Еврогрупата дава възможност на Гърция за символично възстановяване