Край на традицията: Германия заменя Adidas с Nike за националния си отбор

Компанията става основен доставчик на екипировка от 2027 г.

22.03.2024 | 13:34 Редактор: Беатрис Младжова
Край на традицията: Германия заменя Adidas с Nike за националния си отбор

Nike ще замени Adidas като спонсор на германския национален отбор по футбол, слагайки край на едно от най-дългогодишните партньорства при екипировката в спорта в пореден проблем за изпитващия затруднения бранд, предава Financial Times.

Германският футболен съюз съобщи, че Nike ще стане новият основен доставчик на екипировка за всички национални футболни отбори от 2027 г., след като подписа седемгодишен договор с най-големия производител на спортни стоки в света. За първи път от 1950 г. насам футболистите от националния отбор на Германия няма да носят отличителното лого с три ивици на Adidas, която е основана в град Херцогенаурах близо до Нюрнберг година по-рано.

В знак за мащаба на спонсорската промяна германският министър на икономиката Роберт Хабек заяви пред местната осведомителна агенция ДПА, че "не може да си представи германския екип без трите ивици", наричайки го "част от германската идентичност". Германският футболен съюз съобщи, че Nike е отправила "най-добрата финансова оферта" и също така се е ангажирала да подкрепя "аматьорския и местния спорт", както и женския футбол в Германия.

Загубата на спонсорството на националния футболен отбор на собствената му страна е удар за обсебения от този спорт главен изпълнителен директор на Adidas Бьорн Гулден.  От финансова гледна точка решението на футболната централа няма да окаже непосредствено въздействие върху Adidas, тъй като договорът ѝ обхваща тазгодишното Европейско първенство по футбол, на което Германия ще бъде домакин, както и Световното първенство в САЩ, Канада и Мексико през 2026 г.

Този месец Adidas привлече вниманието в Германия, когато представи екипировката на националния отбор за Европейското първенство по футбол през 2024 г., включително розова фланелка, която няма предшественик в исторически план. Компанията съобщи тази седмица, че фланелката вече се е превърнала в най-продаваната стока.

Четете повече в investor.bg

Снимка: БГНЕС