Кампанията за насърчаване на детското четене "Забавното четене", инициирана за поредна година от Аz-deteto.bg, част от Investor Media Group, мотивира 15 хиляди деца да се включат в надпреварата, а само през 2017 г. в инициативата се включиха над 800 малчугана.
Приза за „Най-четящ град“ за трети път грабна Самоков, като достойно за първото място се бориха Русе и Видин – северните градове си поделиха втората позиция. Наградата ще бъде връчена на Албена Ихтиманска - директор на Общинска библиотека „Паисий Хилендарски” в Самоков.
„Най-четена книга“ за поредна година е „Алиса в страната на чудесата“ на Луис Карол, следвана от „Грозното патенце“ на Ханс Кристиан Андерсен и „Soy Luna: началото на лятото“ на Пако Хименес. В същата класация са още и добре познатите и също любими книги на най-малките „Пипи дългото чорапче“, „101 далматинци“, „Патиланско царство“, „Ането“, „Спящата хубавица (приказки)“ и „Бай Ганьо“. В надпреварата за „Най-четено стихотворение“ спечели „Аз съм българче“ на Иван Вазов.
„Най-четящо дете“ за 2017 е четвъртокласничката Габриела Чалъкова от ОУ „Митрополит Авкс. Велешки“, град Самоков.
И тази година „Забавното четене“ се проведе под мотото „Чети между редовете“, с цел да се ангажира вниманието на децата към скритите послания в книгите и четенето с разбиране. Инициативата стимулира децата на възраст между 6 и 14 години не само да четат повече, но и да изградят критично мислене още от ранна възраст. През годините кампанията „Забавното четене“ е получавала подкрепата на известни лица като Михаела Филева, Ивайло Захариев, Силвия Лулчева, Доника Ризова, Милена Фучеджиева, Константина Живова, Лора Инджова и други.
Град Самоков, наброяващ 1093 прочетени книги, за трети път спечели приза за „Най-четящ град“. Градът победител е избран въз основа на най-много прочетени книги за 2017 година, в съотношение към регистрираните в електронния дневник на Az-deteto.bg и броя на децата в населеното място. В надпреварата се бориха Видин и Русе, като и двата града грабнаха 2-рото място.
„Забавното четене“ е част от каузата образование на Investor Media Group. От 2016 година кампанията се реализира с активното участие на цялата медийна група, която обединява националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR, бизнес канала Bloomberg TV Bulgaria, над 15 онлайн медии и сайтове в различни сегменти, радио Bulgaria ON AIR, както и списанията Bulgaria ON AIR The Inflight Magazine, GO ON AIR The Traveller’s Magazine и Investor Digest. Кампанията се провежда със съдействието на Столична библиотека и „Селект Асет Менъджмънт“ ЕАД.
За първи път цената на среброто премина границата от $60 за тройунция
С якета по 1100 лв. ще се кипрят олимпийците ни в Милано Кортина 2026
Сметната палата: Партии ползват незаконно общински имоти
Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи поред
Как студеният въздух влияе на лигавицата на носа и синусите?
Доброкачествена простатна хиперплазия – проблемите с уринирането са характерен симптом
Защо тялото ни търси тишината?
Селективен мутизъм: Когато думите на детето замръзват от страх
Астроном от НАСА с научни доказателства за произхода на Коледната звезда
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Температури до -98°C: Къде се намира най-студеното място на Земята
Под Гренландия са засечени температурни аномалии
Хороскоп за 11 декември 2025
10 декември e Световният ден на футбола
Времето във Варна на 10 декември 2025
Честваме паметта на светите мъченици Мина, Ермоген и Евграф
Ливърпул с драматичен успех срещу Интер в Шампионската лига
Украйна е готова на избори, ако САЩ и Европа гарантират сигурността по време на кампанията
Берлин: Съюзът на Запада вече не съществува
Митата на Тръмп предизвикват бум на производството в... Китай
S&P 500 затвори почти без промяна в очакване на решението на Фед за лихвите*