fallback

„Забавното четене“ тръгна на турне в страната

Виктория Гьонева от организаторите и Александър Кръстев, основател на Azcheta.com, коментираха в „Днес“ как четат децата

28.06.2016 | 10:00 Автор: Константина Маркова

Може ли четенето да бъде забавно? Какво предстои в кампанията „Забавното четене“ в шестото й издание? Какво означава да четеш между редовете? Четат ли повече днешните деца? На тези и още въпроси отговориха Виктория Гьонева от екипа на кампанията и Александър Кръстев, основател на Azcheta.com и партньор на „Забавното четене“, в студиото на „Днес“ с Константина Живова.

Към традиционната кампания на сайта Az-dedeto.bg тази година се присъедини Bulgaria ON AIR, като лицата на телевизията също ще се включат в специалните събития. „Забавното четене“ е за деца на възраст от 6 до 14 г., а мрез 2016 г. мотото й е: „Чети между редовете“. Новите посланици на кампанията тази година са Михаела Филева и детската писателка Радостина Николова.

„Традиционното ни турне в страната започна вчера с посещения в Своге и Нови Искър. Срещнахме се с над 100 деца и освен, че представихме кампанията, дарихме книги от наши партньори издатели, както и парични средства, на читалищата и библиотеките“, разказа Виктория Гьонева, като уточни, че в сряда „Забавното четене“ ще посети Ботевград и Правец.

Подробности за турнето извън София вижте тук >>

По повод каузата на кампанията тази година тя сподели, че през 2015 г. на кръгла маса на Az-deteto.bg на тема „Чети с разбиране“, става ясно, че децата четат книги, но го правят автоматично и повърхностно. „Затова е важно да помогнем на децата да вникват, да анализират, да дават оценка, да разбират дали един герой е положителен и защо, дали краят на приказката е справедлив или не. Така ще могат по-лесно да се справят и в реалния живот“.

Междувременно децата активно попълват електронния читателски дневник на Az-deteto.bg, а в края на лятото могат да очакват конкурса за творческо писане.

По темата дали българските деца обичат да четат, Александър Кръстев каза, че децата вече са важна част от книгоиздателския процес като активни читатели.

„Това, което ние в Azcheta.com наблюдаваме, докато партнираме с кампанията вече четвърта година, е, че децата в училище много активно си говорят за книги. За разлика отпреди няколко години, книгите са станали част от ежедневието им, модерни са в хубавия смисъл, носят се в междучасието, някои деца имат вече регистрация в социалните мрежи за книги… Много са популярни книгите за тийнейджъри. Наследниците на Хари Потър са много и са не по-малко интересни, и това го наблюдаваме и със сайта detskiknigi.com, който също партнира на кампанията“, коментира той.

Кръстев представи и новата рубрика „Между редовете“ на Azcheta.com, в подкрепа на инициативата „Забавното четене“, в която всяка седмица родители и деца разказват как четат заедно.

„Родителският пример е най-важен. Много по-малко четат децата, които не виждат възрастните с книга - и обратното“, коментира той, но препоръча родителите да не натрапват на децата своите любими книги, а да ги оставят да изберат сами.

Целия разговор в „Днес“ вижте във видеото:

 

fallback
Още от PRESS
fallback