fallback

Авиокомпаниите ще се ориентират към продажба на храната на борда: Риглер

14.11.2014 | 12:14

Авиационният кетъринг трябва да се адаптира към промените на пазара - интервю на Алфред Риглер, директор LSG Sky Chefs за Европа, Близък Изток и Африка за Bulgaria On Air.

Как бихте очертали тенденциите в авиационния кетъринг в края на 2014?

Тенденциите в авиационния кетъринг са доста очевидни: имаме две промени.

Традиционните превозвачи предлагат висококачествена храна на борда. Първокласни превозвачи като авиокомпаниите, които летят на дълги разстояния и големите компании.

Останалите търсят по-скоро продукт, който хората биха купили на борда.

Това са двата мегатрендове, които виждаме.

 

Още по темата

Как виждате новите играчи на европейския пазар-превозвачите от Залива? Как те променят пейзажа в авиационния кетъринг?

Всички говорят за това. Близкоизточните превозвачи все повече идват в Европа и определено са двигателите на промените в авиоиндустрията.

Те предлагат първокласен продукт и дават на традиционните авиокомпании в Европа доста главоболия.

От друга страна те помагат на традиционните авиокомпании в Европа да подобрят продукта си.

Като цяло бих казал, че на пазара има повече конкуренция.

Но за от гледна точка на индустрията на кетъринга, това е много добра новина.

Защото близкоизточните превозвачи - всички имат много високи изисквания за качество - към храната и напитките.

 

Още по темата

Лоукост авиокомпаниите интересни ли са за индустрията на авиационния кетъринг?

Трябва да правим разлика между нискобюджетните авиокомпании.

Като цяло те - както показва името им - са силно ориентирани към разходите и затова продуктът, който предлагат е различен спрямо традиционните или новите играчи като близкоизточните превозвачи.

Но можем да видим, че много нискобюджетни авиокомпании предлагат доста интересен продуктов компонент. Не само храната има значение, те го определят като съпътстващ бизнес.

Това означава, че си осигуряват допълнителни приходи. И те силно се интересуват от тях. Продуктът им е добър.

Но трябва да правим разлика между нискобюджетните превозвачи, които са различни групи - някои са на много нисък етап, други са по-напреднали.

 

Как виждате кетъринговата индустрия в Европа след 2-3г.?

Ще има голяма промяна. Ние вече сме на прага й, в Европа.

Определено традиционните авиокомпании ще трябва да коригират продукта си.

Т.е. след време ще се откажат от пълното безплатно меню на борда в икономична класа.

Това означава, че ние, като кетърингова индустрия трябва да се адаптираме към промените.

Всички големи компании са в състояние да предложат ритейл решение - да се купува храната на борда.

Това ще бъде много интересно развитие, но след 2-3 години пейзажът ще бъде различен.

 

Оптимист ли сте? Винаги съм оптимист, защото работя с тази индустрия от близо 25г.

Виждал съм авиокомпаниите как се идват и си отиват.

Виждал съм кетърингови компании да идват и да си отиват, толкова много възходи и спадове.

Кетъринговата индустрия е изключително интересна, защото има много красота в пътуванията.

 

 

LSG Sky Chefs е бранд на LSG Lufthansa Service Holding AG, най-големият доставчик на авиационен кетъринг.

Silver Wings, съвместно дружество на LSG Sky Chefs с Bulgaria Air Group и Alpha Group/Dnata е новата локация в глобалната мрежа на доставчиците на авиационен кетъринг.

Новата сграда с площ от 2500 м2 бе официално открита на 13 ноември 2014.

С капацитет от 6000 ястия на ден и 130 служители, новото производство осигурява кетъринг за Bulgaria Air, Qatar, Lufthansa, British Airways, Wizz Air.

Вижте видео от откриването

 

fallback
fallback