Индустрията с игри по-успешна от холивудската

Bloomberg с репортаж за цифрите, които стоят зад успеха на индустрията с онлайн игри

05.08.2015 | 11:31 Редактор: Виктория Крумова
Индустрията с игри по-успешна от холивудската

Том Гибсън, Bloomberg: Някога това беше запазена марка на пъпчиви тийнейджъри, затворени в стаите си, днес игрите са съвсем друго нещо. Средната възраст на геймърите е 37 години. Събития като GamesCom или E-3 привличат десетки хиляди посетители. Но зад екрана това е индустрия, в която участват 1.2 милиарда души от цял свят.

Цифрите, както и все по-възрастните геймъри, означават, че се очаква пазарът да расте с над $102 милиарда до 2017. Толкова е голям, че през 2014 игрите се продаваха повече от музика или видео. Една от причините за растежа са електронните спортове – състезания по видео игри с много играчи, които се провеждат пред публика на живо. Електронните спортове са световен пазар на стойност $612 милиона с публика от 134 милиона души. Ford, American Express, Coca Cola, Nissan спонсорират състезанията по електронни спортове. Най-добрите играчи печелят до $1 милион годишно – повече от анализатор от Goldman Sachs или професионални голф играчи.

Индустрията обаче се променя. Мобилният сектор вече е най-бързоразвиващият се и се очаква да превземе конзолите за игри до края на година. Не забравяйте и виртуалната реалност. След мащабни сделки от последните няколко години, изглежда, че ще успее да освежи бизнеса.