Вицепрезидент във Facebook за жените в бизнеса и дигиталното пространство

Дигиталното пространство заема все по-голяма част от живота ни.

22.06.2015 | 16:08 Редактор: Велко Каменов
Вицепрезидент във Facebook за жените в бизнеса и дигиталното пространство

Вицепрезидент във Facebook за жените в бизнеса и дигиталното пространство
Никола Менделсон, вицепрезидент на Facebook за Европа, Близкия Изток и Африка говори за жените в бизнеса, разнообразието на работната сила и дигиталното пространство пред Bloomberg.

Никола Менделсон, вицепрезидент във Facebook: Разнообразието на служителите е важно за мен и винаги е било така. Участието на жените в бизнеса има значение. Моделите на подражание са важни. Знам от кого съм успяла да науча много и ако успея да направя същото за някого, това има значение. Опитвам се да участвам в опитите да увеличим присъствието на жените в бизнеса. Всяка седмица се свързвам с жени от нашия бизнес или от тези на клиентите ни. Събираме се, споделяме проблеми и се опитваме да си помогнем. Получавам допълнителна информация и идеи как самата аз да подобря работата си.

Каролин Хайд, Bloomberg: Има интересни различия между различните региони в Европа, Азия и Африка. Има ли държави, които се представят по-добре по отношение на разнообразието на работната сила?

Никола Менделсон: Не смятам, че има държава, която да се представя достатъчно добре. Вълнуващото обаче е, че вече започват да се водят дискусии по въпроса. Мъжете и жените, са готови да водят дебата и да се учат едни от други, за да се подобрят нещата и участието на жените в бизнеса да не е толкова слабо. То не е на достатъчно ниво никъде.
Хората се изместиха към мобилното и дигиталното пространство. Като революция е, защото целият ни живот се променя. Променихме навиците си, за да може дигиталното пространство да заеме по-важно място в живота ни. Много различни компании ще трябва да извървят дълъг път. За мен са интересни стартъпите, които се създават в тази област и как ние можем да им помогнем чрез платформите ни да растат и да печелят в бъдеще.

Каролин Хайд: Можете ли да ни дадете пример за малък бизнес, който се е разраснал и е осъществил иновация, използвайки ваша платформа?

Никола Менделсон: Помогнали сме и на малки, и на големи бизнеси. Например немската Rocket Internet се превърна в една от най-големите интернет компании в света. Или BlaBlaCar във Франция и King.com с невероятната игра Candy Crush. Бизнеси като net-a-porter. Всички те бяха много малки, но вече са мащабни и интересното е, че някои от тях съществуват от едва няколко години.