Дигиталната трансформация вече оказва значително въздействие върху застрахователния сектор и ще продължи да го прави в следващите години. Адаптивността е ключова, тъй като клиентите очакват бързо и лесно обслужване.
Адаптация към постоянно променлива среда
Въздействието няма да е само в следващите години, а за много години напред, като то вече съществува. Средата постоянно се променя, ние трябва да сме адаптивни. Двигателят на всички тези процеси са нашите клиенти, защото те очакват от нас да им предоставим бърза и лесна услуга. Застрахователният сектор драстично изостава от много други сектори от икономиката, особено във финансовия сектор.
Това каза председателят на УС и главен изпълнителен директор на ДЗИ Коста Чолаков в рамките на третия панел на конференцията "Еврозоната: Уравнения и решения 2025", организирана от националната телевизия Bulgaria ON AIR и бизнес телевизията Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му причините за това са няколко.
"Процесите и продуктите в застрахователния бизнес са сравнително сложни. Нормите на печалба в нашия бизнес не са толкова големи, колкото в други сектори. Оттам инвестициите са по-малки. През последните години застрахователният бизнес прави доста усилия да навакса. Има и друга причина, която е съществена - законодателството е съществена пречка в отпушване на дигиталните процеси. Но секторът работи интензивно в последните години, предоставяме вече много такива дигитални възможности. Около 60% от щетите, които се обслужват дигитално, включително и с намесата на изкуствен интелект (AI)", допълни Чолаков.
Ефективността на дигитализацията
Той е категоричен, че дигитализацията дава възможности, като предлага лесно и бързо обслужване на клиентите.
"Дигитализацията носи много ефективност, тя прави определи процеси, тя влияе благотворно и на човешкия фактор, защото вместо хора да се занимават с издаването на полици, ние ги обучаваме да стават съветници на своите клиенти. AI помага, за да се справим по-добре. Но трябва да бъдем внимателни и с рисковете, които носи. Един от основните рискове, който ние и другите бизнеси срещаме, е киберсигурността", подчерта изпълнителят директор на ДЗИ.
Коста Чолаков отбеляза, че използват изкуствен интелект при щети "Каско".
"Клиентът е доволен, когато е обслужен бързо, така че изкуственият интелект, помагайки да се справим бързо с процеса, увеличава и доверието. Технологиите са изключително напреднали, ние все повече ще ги използваме и те все повече ще ни помагат да обслужваме по-добре клиентите си", добави той.
Доц. Николай Димитров: Българинът е песимист по природа
9 храни против деменция
Нумерологична прогноза за 15 – 21 декември
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Част от амазонската тропическа гора вече е частна собственост
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Мелони: Европа трябва да приеме новата стратегия за сигурност на Тръмп
"Булгаргаз" предлага поевтиняване на природния газ с над 3% за януари
Египет предлага арабските държави да координират енергийните покупки в извънредни ситуации
Кадър на деня за 14 декември