Китайските автомобилни производители, особено тези, които предлагат електрически превозни средства на достъпни цени, започват да навлизат на европейския пазар.
Много анализатори предвиждат, че техните модели могат да окажат сериозно влияние върху сегмента на електромобилите в Европа - подобно на това, което вече се случи в Китай.
Въпреки това, според Йохен Голер - ръководител на отдел продажби в BMW - подобен сценарий не изглежда напълно реалистичен.
Данъци и разходи стопират ценовото предимство
Той посочва две основни причини, които ще попречат на китайските марки да постигнат същия успех на Стария континент.
Голер признава, че китайските компании произвеждат качествени автомобили и че местните стимули и ниските цени са ключови фактори за техния успех в родината им.
Но в Европа тези предимства се обезсилват от по-високите данъци и митнически тарифи, които значително увеличават крайната цена на автомобилите.
Освен това, производствените разходи в Китай са значително по-ниски от тези, които компаниите като BYD, Xpeng, Chery или CATL ще трябва да поемат, ако започнат производство в Европа.
Дори когато изнасят директно от Китай, ценовите им предимства не са толкова силни, колкото изглеждат на пръв поглед.
Голер също така припомни как японски и южнокорейски марки навлязоха в Европа преди години.
Различна пазарна среда и нови предизвикателства
Той не отрича, че китайските автомобили ще окажат натиск върху западните и азиатските конкуренти, но подчерта, че пазарната среда в Европа е много по-различна от тази в Китай.
В Китай превозните средства с нови енергийни източници - електрически и plug-in хибриди - вече съставляват половината от пазара, като местните производители доминират.
В Европа обаче, освен икономическите бариери, китайските марки ще трябва да се справят и с по-различни потребителски очаквания и регулаторни изисквания.
Допълнителен фактор, който усложнява експанзията им, е вътрешната конкуренция в Китай.
Тя води до свръхпроизводство и ценова война, което принуждава компаниите да предлагат автомобили на изключително ниски цени - стратегия, която трудно може да се приложи в Европа.
Четете повече в automedia.investor.bg
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена