Amadeus и "България Еър" разширяват партньорството си в сферата на технологиите

Сделката включва нови решения за управление при анулиране и закъснение на полетите

02.09.2025 • 11:52 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Платформата позволява на пътниците да управляват своите резервации от край до край.
Платформата позволява на пътниците да управляват своите резервации от край до край.

"България Еър" затвърди дългосрочното си сътрудничество с Amadeus с разширяване на споразумението си за технологично партньорства и подписване на договор за пълно разпространение на съдържание.  

Паралелно с това, българският национален превозвач ще внедри нова дигитална платформа, разработена от технологичния гигант в травъл индустрията, което ще открие нови възможности пред авиокомпанията. 

В рамките на споразумението си за технологично партньорство, "България Еър" ще мигрира към Amadeus Reference Experience – модерна, адаптивна и конфигурируема платформа, предлагаща на пътниците широк набор от самообслужващи функционалности. 

Платформата позволява на пътниците да управляват своите резервации от край до край, да извършват онлайн регистрация (check-in) и да правят промени по резервацията си бързо и лесно от всяко устройство – смартфон, таблет или настолен компютър.

Сделката включва и две решения Enhanced Re-accommodation и Disruption Transfer (за по-добра обработка на пътникопотока - при закъснение и анулиране на полет). Двете системи работят съвместно, за да осигурят на авиокомпанията цялостно управление при непредвидени промени в трафика, като значително подобряват изживяването на пътуващите. 

Disruption Transfer позволява бързо и автоматизирано пренасочване, в случай на нередовни полети и проактивно предлага на пътниците алтернативни опции, докато Enhanced Re-accommodation дава възможност за пренасочване на пътници към полети, изпълнявани от същата или друга авиокомпания, както и за актуализиране на резервацията в системата Amadeus Altéa Reservation.

Чрез използването на аналитичните модули Travel Intelligence, като например Traffic Analytics и Schedule Analytics, "България Еър" може да взима по-информирани решения, базирани на пазарни данни и пътнически потоци. Това позволява по-ефективно планиране на маршрутите, оптимално използване на капацитета и по-персонализирани оферти за пътниците. 

Туристическите агенции, свързани с Amadeus по целия свят, ще получат достъп до съдържанието от европейския превозвач, включително актуална информация за разписания, тарифи, налични места и съответната инвентаризация. 

"Партньорството с Amadeus е важна стъпка в нашата дигитална еволюция. С новата платформа и интегрираните в нея инструменти за управление при непредвидени промени в трафика и пазарен анализ, можем не само да съдействаме на нашите пътници по-бързо, но и да им предложим значително по-гъвкаво, персонализирано и безпроблемно пътуване с по-висока удовлетвореност - от резервацията до пристигането в крайната дестинация", заяви главният изпълнителен директор на "България Еър" Бистра Маринкова.

"С ускоряването на прехода към модерна търговия, Amadeus има удоволствието да разшири партньорството си с "България Еър", което е отличен пример за това как иновативните технологии не само оптимизират оперативната дейност на авиокомпанията, но и издигат преживяването на пътниците на друго, по-високо ниво. С нашите решения даваме възможност на "България Еър" да предложи на своите клиенти още повече контрол, удобство и персонализация", добави старши вицепрезидентът "Авиокомпании в Централна и Източна Европа" в Amadeus Гуенел Монбоасе.


  • Последни
  • Четени
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички