Автомобилни производители вдигат цените заради митата на Доналд Тръмп

Компании предлагат отстъпки, за да задържат купувачите

03.04.2025 • 21:05 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Производителите на автомобили се подготвят за значителни увеличения на разходите.
Производителите на автомобили се подготвят за значителни увеличения на разходите.

Митата върху вноса на автомобили, наложени от президента на Съединените щати Доналд Тръмп, вече оказват влияние в глобален мащаб.

Базираният в Нидерландия автомобилен концерн Stellantis NV планира временно да спре част от производството в Канада и Мексико. 

Междувременно Ford Motor Co. започна да предлага големи отстъпки, за да привлече клиентите в шоурумите. А Volkswagen AG предупреди дилърите, че ще увеличи цените на своите модели в САЩ заради митата, пише Bloomberg.

Тези ходове показват незабавните последици от митата, които влязоха в сила малко след полунощ във Вашингтон. Налозите, част от по-широката търговска война на Тръмп, се очаква да преобърнат веригите на доставка и да оскъпят с хиляди долари автомобилите в САЩ.

Новите мита и техният обхват

По-рано Тръмп каза, че САЩ ще наложат 10% мита срещу всяка страна, която изнася за САЩ, плюс допълнителни мита, насочени към около 60 държави. Въпреки че вносните автомобили и части са освободени от реципрочните налози, производителите на автомобили вече се тресат от ескалиращата търговска война.

САЩ също така ще запазят съществуващите 25% мита върху вноса от Канада и Мексико, а освобождаването на стоки, които са в съответствие със споразумението за свободна търговия между страните, ще се задържи за неопределено време. 

Тези налози първоначално бяха наложени, за да се подтикнат към действия за ограничаване на потока на фентанил.

Промените в поведението на потребителите

Купувачите на автомобили се насочиха към шоурумите в САЩ, за да се сдобият с автомобил преди потенциалните скокове на цените заради налозите. Сега производителите на автомобили се подготвят за значителни увеличения на разходите и сътресения във веригата на доставки.

Ръководителите на тези компании продължават да лобират пред Вашингтон за ограничаване на последиците от митата, като Ford, GM и Stellantis съсредоточават усилията си върху изключване на някои евтини автомобилни компоненти.

Ford заяви, че започва да предлага отстъпки за почти цялата си гама като начин да задържи интереса на купувачите.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: Freepik


  • Последни
  • Четени
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички